- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

از روحانی حمایت نکردیم چون از هیچ کس حمایت نکردیم

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گوی تازه خود با عصر ایران با انکار آنچه در مصاحبه قبلی خود گفته بود، اصرار دارد حسن روحانی را یکی از چهره های اردوگاه اصولگرایی بداند.
عصر ایران؛ سعید شمس – برخی از اصولگرایان در توضیح یا توجیه انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری او را به خود منتسب می کنند تا با تاکید بر پیشینه تعلق او به اردوگاه محافظه کعضو جامعه روحانیت مباراری این گزاره را نادرست بدانند که  روحانی کاندیدای گفتمان اصلاحات / اعتدال بود و پیروزشد. یکی از این چهره های اصول گرا حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است که پیش تر در گفت و گو با عصر ایران اظهار امیدواری کرده بود عارف و روحانی تا آخر بمانند(ائتلاف نکنند) تا  در نهایت کاندیدای اصولگرا پیروز شود.

حسین ابراهیمی اما در گفت و گوی تازه خود با عصر ایران با انکار آنچه در مصاحبه قبلی خود (“عضو جامعه روحانیت مبارز: امیدوارم عارف و روحانی تا آخر بمانند” ) گفته بود اصرار دارد حسن روحانی  را یکی از چهره های اردوگاه اصولگرایی بداند:

* ۴ روز پیش از انتخابات، در گفت و گو با عصر ایران اعلام کردید در صورت کنار رفتن عارف کار برای اصولگرایان کار سخت می شود. عارف اما کنار رفت و کار برای اصولگرایان خیلی سخت شد.

نه، من چنین چیزی را قبول ندارم و اصولا معتقد نیستم که اصلاحات برنده انتخابات شده است.

*یعنی روحانی را اصولگرا  می دانید؟

بله، ایشان اصولگرا است. ایشان عضو موسسین و شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستند و در مجلس  هم در اردوگاه اصولگرایی حضور داشتند. بنده و هیچ کس هیچ اصلاح طلبی در ایشان ندیده ایم. مگر اصلاح طلبی به حق که همه ما آن را آرمان خود می دانیم. آقای روحانی در مجلس دوم در گروه اصولگرایان بودند. البته با اصلاح طلبانی که اصول را قبول داشتند، همکاری می کرد.

*پس چرا جامعه روحانیت در انتخابات از روحانی حمایت نکرد؟

ما از هیچ کس حمایت نکردیم.

*وقتی روحانی توسط سعید جلیلی متهم به گفتمان سازش شد، چرا واکنشی نشان ندادید؟

همان طور که گفتم، جامعه روحانیت مبارز تحت هیچ شرایطی از هیچ کس حمایت نکرد.

*آقای شریعتمداری در ۲۲ خرداد سرمقاله کیهان را به ضرورت ائتلاف اصولگرایان اختصاص داد. در آن روز عارف کنار کشیده بود و روحانی مانده بود.

من به این مسایل کاری ندارم. حرف من این است که جناب آقای شریعمتداری وکیل ما نیست و من هم وکیل ایشان نیستم.

*شما وکیل اظهارات خودتان  که هستید؟

بله.

*شما در مصاحبه ای که در ۲۰ خرداد روی خروجی سایت عصر ایران قرار گرفت به طور واضح گفتید امیدوارید عارف و روحانی تا آخر بمانند.

من چنبن چیزی را نگفتم. البته تکذیب نمی کنم، اما هیچ وقت این حرف را نزدم. آقای روحانی از دوستان من است و به خوبی می شناسمش.