- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تاکید رادان بر ادامه طرح امنیت اجتماعی

واحد مرکزی خبر – سردار سرتیپ رادان در حاشیه دیدار چهره به چهره با مردم در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در جمع خبرنگاران گفت: لباس های تنگ و چسبان، مانتوهای کوتاه(حداقل تا زانو) ، مانتو و لباس های آستین کوتاه، شال و روسری که موی سر از دو طرف مشخص باشد از جمله مصادیق بدپوششی است.

وی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، بدپوششی و مزاحمان نوامیس را به ترتیب از اولویت های مطالبات مردم از پلیس اعلام کرد.

سردار رادان گفت: ماموران گشت امنیت اجتماعی همچنین با خودروهایی که آلودگی صوتی داشته باشند، برخورد و علاوه بر توقیف خودرو، لوازم صوتی آنها نیز ضبط می کنند.

وی افزود: با وجود همه ناملایماتی که در اجرای طرح امنیت اخلاقی داریم، اما در اجرای آن جدی هستیم و کوتاه نمی آئیم.

جانشین ناجا گفت: جمع آوری و برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس ، مواد فروشان خرد و آنتن ماهواره در دستور کار ماموران گشت امنیت اخلاقی قرار دارد.

سردار رادان افزود: طرح سالم سازی دریا نیز به پیوست طرح امنیت اخلاقی است تا با اجرای آن جلوی افرادی که مناطق شمال کشور را حیاط خلوت خود برای ایجاد ناهنجاری می دانند گرفته شود.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی دستگاههای متولی موضوع حجاب و عفاف گفت: اگر همه دستگاهها پای کار بودند و به وظایف خود عمل می کردند، این مسئله زودتر از اینها برطرف می شد اما با این حال پلیس کار خود را متوقف نخواهد کرد.

سردار رادان افزود: ۲۶ دستگاه متولی طرح عفاف و حجاب هستند و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی گفت: با ارزیابی عملکردها، قوه قضائیه، ناجا و رسانه ها نمره خوبی گرفته اند اما بقیه دستگاهها نمره خوبی نداشتند.

جانشین ناجا افزود: نیروی انتظامی اگرچه در بخشی از امور تنهاست اما در بخش دیگر حمایت گسترده می شود و آن بخش مردم هستند.

سردار رادان همچنین از تشکیل پرونده انتظامی برای دستگیر شدگان طرح امنیت اخلاقی خبر داد و گفت: نوع بدپوششی افراد در این پرونده مندرج خواهد شد و اگر فردی در زمینه مغایرت علل دستگیری با ضوابط و مصادیق اعتراضی داشت می تواند شکایت کند و در صورت صحت از شاکی عذرخواهی و دلجویی می کنیم و با ماموران متخلف برخورد خواهد شد.   

 سردار رادان: برخی بدپوششی ها سازماندهی شده است

سردار سرتیپ رادان در حاشیه دیدار چهره به چهره با مردم در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در جمع خبرنگاران با اشاره به پلمپ نمایشگاهی که غرفه داران آن به طور سازمان دهی شده پوشش و آرایش زننده داشتند، افزود: برخی غرفه داران، این افراد را از شرکت های خاص بکارگیری کرده بودند که نوع بدپوششی آنان ساماندهی و سازماندهی شده بود.

وی گفت: در نوع بدپوششی این افراد سلیقه فردی دخیل نبود، بلکه سلیقه سازمانی آنان را به آرایش غلیط و بدپوشش مجبور کرده بود.

سردار رادان افزود: این شرکت ها برخی خانم ها را با حقوق اندک به استخدام در می آورند و با کمال تاسف ، برای آرایش و روابط عمومی حقوق در نظر می گیرند و برخی روزنامه ها نیز اطلاعیه جذب نیروی آنان را منتشر می کنند.

جانشین ناجا گفت: به نظر شما درج آگهی با عنوان جذب نیروی کار با اندام مناسب و روابط عمومی بسیار بالا یعنی چه؟

سردار رادان افزود: پلیس به شدت با این افراد و شرکت ها برخورد می کند و در این مسیر رئیس قوه قضائیه و دادستان کل نیز همراه و حامی هستند و این مسئله دغدغه مردم و مسئولان است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر حضور کارمندان بیمارستان ها و شرکت های خصوصی با پوشش کروات و آرایش های غلیظ گفت: با وجود اینکه این مسئله را به طور مکتوب به این مجموعه ها اعلام کرده ایم ، اما اکنون نیز به صورت رسمی می گویم که پلیس با ترویج کنندگان نمادها و فرهنگ غرب برخورد می کند.

سردار رادان افزود: متاسفانه برخی بیمارستان ها و شرکت های خصوصی، کارمندانشان مانند نگهبان ، آسانسورچی و دیگران را به استفاده از کروات و آرایش اجبار می کنند.

وی گفت: مسئولان وزارت بهداشت باید در نظام ارزیابی بیمارستان ها و مراکز درمانی، این گونه مسائل اصلی را نیز مورد توجه قرار دهند.

جانشین ناجا همچنین درباره پخش فوتبال در سینما نیز افزود: پلیس با اقدامات حرفه ای سینما و پخش فیلم در این مجموعه ها کاری ندارد و حتی در زمینه پخش فوتبال برای آقایان در سینماها موافق است، اما متاسفانه سینماداران اعلام کرده اند که اگر برای خانم ها بلیت فروشی نداشته باشند، برایشان صرف ندارد.

سردار رادان گفت: نباید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خانم ها استفاده ابزاری شود و پلیس با متخلفان برخورد می کند.

وی افزود: تماشاگران در مسابقات فوتبال رفتارهای هیجانی دارند که شان خانم ها رعایت نمی شود و در ضمن این مسابقات از تلویزیون پخش مستقیم می شود.

سردار رادان گفت: اقدامات سینماداران غیر از حرفه سینما، باید تابع ضوابط و قوانین باشد.

جانشین ناجا در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از پوشش خبری مسئله پارک طالقانی و دستگیری اراذل و اوباش ، افزود: پس از این اتفاق ۱۴۰ نفر از اراذل و اوباش تهران دستگیر شدند، اما متاسفانه بازتاب خبری خوبی نداشت و در این زمینه از رسانه ها انتقاد داریم.

وی گفت: با هماهنگی خوبی که میان ناجا و قوه قضائیه وجود دارد با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه برخورد می شود و مسئولان درصددند اراذل و اوباش را در شرایط بدتری از زندانیان عادی نگهداری کنند.

سردار رادان همچنین به تقویت مرزهای کشور برای جلوگیری از ورود مواد مخدر اشاره کرد و از دولت و مجلس خواست بودجه انسداد مرزها را افزایش دهند، زیرا هزینه ای که در این خصوص انجام شود، درآمد خواهد بود.

وی گفت: نباید منتظر بود تا آمریکا و انگلیس در افغانستان معجزه کنند، زیرا سیاست های تشویقی نیز برای کشت مواد مخدر در نظر  می گیرند، اما در این بین نیروی انتظامی توانسته است در سه ماه گذشته حدود صد تن انواع مواد مخدر کشف کند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.