- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رتبه پایین بوشهر در داشتن ضریب نفوذ اینترنت

ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۱ حدود ۶۱٫۰۶ درصد اعلام شده که در این میان استان مازندران با داشتن ضریب نفوذ ۸۳٫۸۵ درصدی پرکاربرترین استان کشور به شمار می‌رود.

“عسلویه نیوز” آمارها گویای آن است که استان‌های مازندران، تهران، اصفهان، خوزستان و سمنان استان‌هایی هستند که به ترتیب بالاترین ضریب نفوذ‌های اینترنت را دارند.
 
ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۱ حدود ۶۱٫۰۶ درصد اعلام شده که در این میان استان مازندران با داشتن ضریب نفوذ ۸۳٫۸۵ درصدی پرکاربرترین استان کشور به شمار می‌رود.
 
هم‌چنین استان‌های تهران با ضریب نفوذ ۷۸٫۵۵ و اصفهان با ۷۰٫۴۸ درصدی دومین و سومین استان‌های پرنفوذ کشور به‌شمار می‌روند.
 
هم چنین بنابر آمارهای ارائه شده توسط مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) استان خوزستان با ۶۸٫۰۴ درصد ضریب نفوذ اینترنت چهارمین استان از نظر دسترسی کاربران به ‌شمار می‌رود.
 
پس از خوزستان استان سمنان با ضریب نفوذ ۶۵٫۴۵ درصدی دیگر استانی است که از نظر تعداد کاربران اینترنت در سطح بالایی قرار دارد.
 
طبق آمارهای ارائه شده از میان ساکنان استان قم نیز ۶۴٫۷۱ درصد افراد کاربر اینترنت محسوب می‌شوند و ضریب نفوذ اینترنت در استان گیلان ۶۳٫۴۸ درصد است.
 
ضریب نفوذ اینترنت در سایر استان‌های ایران نیز از این‌ قرار است: فارس ۶۱٫۳۳، قزوین ۵۴٫۲۴، سیستان و بلوچستان ۴۱٫۷۷، همدان ۵۴٫۰۱، یزد ۵۷٫۵۶، کهکیلویه و بویر‌احمد ۴۵٫۰۹، لرستان ۴۳٫۸۹، زنجان ۵۳٫۴، خراسان شمالی ۳۹٫۵۷، ایلام ۴۹٫۵۶، فارس ۶۱٫۳۳، مرکزی ۵۰٫۹، کرمانشاه ۴۶٫۲۱، بوشهر ۵۶٫۳۹، زنجان ۵۳٫۰۴، کردستان ۴۸٫۳۵، کرمان ۴۰٫۷۹، خراسان رضوی ۵۹٫۲۴، البرز ۵۵٫۰۸، خراسان جنوبی ۳۹٫۸۲، یزد ۵۷٫۵۶، گلستان ۶۰٫۱۸، چهارمحال و بختیاری ۵۴٫۴۶٫
 
اما طبق این آمارها دسترسی مردم به اینترنت در تمام استان‌ها بیش از ۳۰ درصد است و در کشور ۲۲ استان ضریب نفوذی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۹ استان هم بین ۶۰ تا ۹۰ درصد ضریب نفوذ دارند و هیچ استانی هم کاربر بیش از ۹۰ درصد را تجربه نکرده است