- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بررسی امکان بازیافت انرژی در واحدهای تقویت فشار پارس جنوبی

در سمینار تأمین برق پالایشگاه‌های پارس جنوبی، امکان بازیافت انرژی در واحدهای تقویت فشار پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.پالایشگاه [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” کارشناس مجتمع گازی پارس جنوبی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تأثیرگذار در صنعت نفت است و برای رشد و توسعه این منطقه اهتمام خاصی داریم.

اسماعیل عمرانی افزود: تلاش برای افزایش بهره‌وری از اولویت‌های این مجموعه است و همه کارکنان و مدیران در این مسیر تلاش می‌کنند.

وی از برگزاری سمینار تامین برق پالایشگاه‌های پارس جنوبی بدون مصرف سوخت خبر داد و خاطر نشان کرد: این سمینار با حضور کارشناسان و متخصصین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

عمرانی از بررسی امکان بازیافت انرژی در واحدهای تقویت فشار پارس جنوبی خبر داد و گفت: در این سمینار امکان بازیافت انرژی در واحدهای تقویت فشار بررسی شد.

وی ابراز داشت: در بسیاری از واحدهای صنعتی، توربین گازی به منظور تولید برق و یا راه‌اندازی کمپرسورهای تقویت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این توربین‌های گازی علاوه بر هزینه اولیه زیادی که بابت خرید و هزینه‌های ثانویه‌ای که بابت تعمیر و نگهداری، به یک واحد صنعتی تحمیل می‌کنند، به لحاظ اینکه از گاز طبیعی بعنوان سوخت استفاده می‌کنند، بعنوان یک مصرف‌کننده نیز به حساب می‌آیند.

عمرانی افزود: گازهای خروجی حاصل از سوخت گاز طبیعی در توربین، با دمای بالایی وارد محیط می‌شود که این موضوع از جنبه‌های زیست محیطی و بهره‌وری انرژی اهمیت دارد.

وی بیان کرد: امکان استفاده مجدد از این گازهای خروجی برای تولید برق نیز مورد بررسی قرار گرفت که علاوه بر بهره‌وری انرژی و کاهش مصرف گاز، موجب کاهش هزینه‌های ناشی از خرید و تعمیر و نگهداری تجهیزات واحدهای تقویت فشار خواهد شد.