- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فرآورش بهینه و سبز در مجتمع گاز پارس جنوبی

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه پنجم بر لزوم فرآورش بهینه و سبز در مجتمع گاز پارس جنوبی تاکید کرد.سبزه [1]

به گزارش ” عسویه نیوز”  عطاءالله قاسمی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: بیش از ۴۳ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود و تلاش برای افزایش بهره‌وری از اولویت‌های مسئولان است.

وی افزود: رعایت مسایل ایمنی و زیست محیطی از مسایل مهم است که باید مورد تاکید بیشتر قرار گیرد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه پنجم خاطر نشان کرد: ماموریت ما فراورش بهینه و سبز است و این واحد به منظور صیانت از محیط زیست علاوه بر برنامه‌های کنترلی و نظارتی، به‌منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ارزش بخشیدن به محیط‌ زیست برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در زمینه محیط ‌زیست در سطوح مختلف پرسنلی را به انجام رسانیده است.

قاسمی گفت: در بازه تعمیرات اساسی امسال اقدامات مهمی توسط واحد محیط زیست پالایشگاه پنجم برای کاهش اثرات زیست محیطی انجام شده است.

وی به عمده فعالیت‌های انجام شده توسط واحد محیط زیست پالایشگاه پنجم در تعمیرات اساسی امسال اشاره کرد و افزود: آموزش پرسنل برای کاهش حوادث زیست محیطی قابل کنترل، برنامه‌ریزی در زمینه مدیریت پسماند و تهیه و توزیع ظروف متناسب نگهداری پسماند و مکاتبات لازم با واحدهای مختلف در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای کاهش اثرات زیست محیطی از جمله این اقدامات است.

قاسمی یادآور شد: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز حوادث زیست محیطی و ارائه مشاوره به واحدهای درگیر در فرآیند تعمیرات اساسی و افزایش ساعت کاری پرسنل پیمانکاری برای پوشش مناسب در تعمیرات اساسی نیز بخشی از این اقدامات است.

رئیس HSE پالایشگاه پنجم در ادامه اظهار داشت: نظارت بر پوشاندن و محافظت از سیستم‌هایOpen Drain برای جلوگیری از آلودگی آب، نظارت بر عدم تخلیه مواد شیمیایی از درام و وسل‌ها و سایر تجهیزات به محیط، نظارت بر استفاده مناسب از ظروف نگهداری پسماند با توجه به کاربری در نظر گرفته شده برای ظروف و نظارت بر نحوه توجه کافی به الزامات قانونی نیز از دیگر اقدامات مهمی است که انجام گرفته است.

وی افزود: نظارت بر انتقال پسماند به منطقه نگهداری موقت پسماندها در پالایشگاه پنجم، نوشتن و بررسی انومالی‌های زیست محیطی، پیگیری گزارشات زیست محیطی به واحد و متوقف کردن کارهای مغایر با الزامات زیست محیطی تا زمان ایجاد بستر مناسب برای جلوگیری از حوادث زیست محیطی نیز از دیگر فعالیت‌های این واحد است.