- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تصویربرداری دیجیتال در بیمارستان بوشهر

 از این پس تصویربرداری در بیمارستان شهدای خلیج فارس کاملاً دیجیتال انجام می‌شود و تصاویر تهیه شده قابلیت درج در پرونده الکترونیک بیماران را دارد.

به گزارش «عسلویه نیوز»؛ رییس بیمارستان شهدای خلیج فارس در گفت و گو با وب‌دا گفت: تصویربرداری در بخش‌های رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام.آر.آی بیمارستان شهدای خلیج فارس به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود و تصاویر تهیه شده توسط این دستگاه‌ها دارای کیفیت مطلوبی است که قابلیت درج در پرونده الکترونیکی بیمار نیز دارد.

دکتر سعید کشمیری افزود: این تصاویر به پزشک این اجازه را می‌دهد تا از هر قسمت از بیمارستان از طریق شبکه داخلی و خارج از بیمارستان از طریق اینترنت به آن دسترسی پیدا کند.

اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های موجود فیلم مورد استفاده در دستگاه‌های تصویربرداری به سختی و با هزینه زیاد تهیه می‌شد که با راه‌اندازی مرکز رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام‌.آر.ای دیجیتال نه تنها این مشکل برطرف شد بلکه سالیانه بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/NewsFiles/1__c2c54a95.gif

این مقام مسئول خاطر نشان‌کرد: کیفیت بالای تصاویر دیجیتال نسبت به آنالوگ باعث ایجاد رضایتمندی پزشکان و بیماران شده است.

دکتر کشمیری اضافه کرد: در حال حاضر پزشکان در اتاق عمل و بخش‌ها از طریق شبکه HIS( شبکه داخلی مدیریت بیمارستان) به تصاویر تهیه شده بیماران دسترسی دارند که باعث کاهش زمان و بهبود تشخیص می‌شود.

وی تصریح‌کرد: تجهیز بخش تصویربرداری دیجیتال افزون بر ۱میلیارد ریال هزینه‌ در برداشته که این میزان اعتبار پیش از این برای تهیه فیلم مصرفی برای یک ماه هزینه می‌شد.