- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مراقب اطلاعات نادرست در مورد برنامه پزشک خانواده شهری باشید

مردم در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری به شایعات و موارد غیر رسمی که ممکن است مبنای صحیح نداشته باشند، توجه نکنند.

به گزارش وب دا، مسئول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه گام های نخست برنامه بسیار عظیم «پزشک خانواده» در سراسر کشور آغاز شده است اطلاع رسانی این برنامه نیز در شهرهای هرمزگان انجام می شود.

دکتر ابراهیم خواجه با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده شهری خاطر نشان کرد: برنامه پزشک خانواده شهری یک تحول اساسی در نظام بهداشت و درمان کشور به شمار می رود که براساس مطالعات و بررسی های کارشناسی و الگوبرداری از نظام های موفق سلامت در دنیا انتخاب شده است.

وی افزود: برنامه پزشک خانواده شهری دارای پشتوانه علمی محکم و منطقی می باشد که امید می رود در صحنه اجرا و عمل نیز بتواند با کمک و همدلی همه دست اندرکاران و تک تک آحاد جامعه، در مسیر صحیح و درست قرار گیرد تا با موفقیت کامل به نتیجه برسد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی برنامه پزشک خانواده شهری در استان هرمزگان یادآور شد: با توجه به نکات فوق و همچنین به دلیل گستردگی، نو بودن و تازگی مفاهیم آن برای مردم، بدون شک در آغاز راه سئوالات و ابهامات زیادی درباره ی آن برای جامعه ایجاد خواهد شد. متأسفانه در برخی موارد چنین موقعیت هایی فرصت مناسبی را برای ایجاد شایعات و تصورات نادرست ایجاد می کند که گاه توسط افراد ناآگاه به آنها دامن زده خواهد شد که  ممکن است حتی مشارکت مردم را تحت تأثیر قرار داده و روند اجرای موفقیت آمیز برنامه را با چالش مواجه کند.

وی اطلاع رسانی دقیق، کامل و گسترده توسط مسئولین امر در همه سطوح (از سطح ملی گرفته تا استانی و منطقه ای) با مشارکت همه اصحاب رسانه (نظیر صدا و سیماو مطبوعات) راه حل جلوگیری از شایعات و اطلاعات نادرست دانست و اضافه کرد: رسانه ها  تریبون های ارتباط با جامعه می باشند و از دیگر سو افراد جامعه نیز باید تنها از طریق منابع و مراجع رسمی و مطمئن اطلاعات خود را دریافت نمایند و به شایعات و موارد غیررسمی که ممکن است مبنای صحیح نداشته باشند، توجه نکنند.

خواجه خاطر نشان کرد: هرگونه سئوال و ابهام و اطلاعات مورد نیاز درباره برنامه پزشک خانواده از طریق روابط عمومی های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، روابط عمومی های دانشگاههای علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و مراکز بهداشت استانها و شهرستانهای سطح کشور به عنوان موثق ترین منابع کسب اطلاعات به شمار می روند.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان هرمزگان  ابراز کرد: همچنین مصاحبه ها و مطالب اطلاع رسانی که توسط دانشگاههای سطح کشور در رسانه های رسمی کشور (صدا و سیما و مطبوعات) منتشر می شود بایستی مورد توجه مردم عزیز قرار گیرد و وب سایت خبری نظیر سایت وب دا خلیج فارس  برای اطلاع از اخبار و اعلامیه های برنامه پزشک خانواده شهری در استان هرمزگان می تواند مورد استفاده قرار گیرد./