- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تاکید بانک مرکزی اروپا بر انجام اصلاحات اقتصادی در یونان

عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا از یونان خواست تا تمرکز بیشتری بر اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی داشته باشد.

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از رویترز ، ژرژ آسموسن تاکید کرد ، یونان نباید فرصت و زمان را برای انجام مذاکرات مجدد با وام دهندگان بین المللی از دست بدهد و به جای این کار باید بر اجرای اصلاحات ساختاری مالی و اقتصادی تمرکز کند .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد ، امیدوارم دولت جدید یونان بتواند نظر وام دهندگان بین المللی را برای اعطای وام های بیشتر به آتن جلب کند .

اظهارات این مقام بانک مرکزی اروپا در حالی است که قرار است نمایندگان صندوق بین المللی پول بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا طی هفته جاری به آتن سفر کنند و از نزدیک با مقامهای دولت جدید یونان دیدار و گفتگو داشته باشند .

بر اساس این گزارش ، آسموسن افزود مهمترین و نخستین اولویت دولت جدید یونان باز گرداندن برنامه های ریاضت اقتصادی و اصلاحات ساختاری به مسیر اصلی خود است . دولت جدید یونان نباید فرصت ارزشمند کنونی را از دست بدهد و تنها به فکر مذاکرات مجدد با وام دهندگان بین المللی باشد .

یونان برای پنجمین سال متوالی با کاهش رشد اقتصادی روبرو است . این کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی ۱۳۰ میلیارد یورو وام از نهادهای بین المللی دریافت کند و در برابر متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه شده است .

این گزارش افزود ، یونان با بدهی سنگین ۳۵۰ میلیارد یورویی روبرو است که این رقم معادل ۱۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی است . آتن قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی این رقم را به کمتر از ۱۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی برساند .

اظهارات آسموسن در حالی است که رهبران اروپایی در نشست دو روزه خود در بروکسل با اعطای کمکهای مالی جدید و کوتاه مدت به ایتالیا و اسپانیا موافقت کردند .