- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۳۵ هزار برچسب شبنم در بازار جم توزیع شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جم گفت: ۳۵ هزار برچسب شبنم در بازار شهرستان توزیع شده است.
به گزارش ” عسلویه نیوز” حسین اعتباری صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان جم اظهار داشت: قاچاق یک پدیده شوم و نامبارک بوده و مقابله با آن امری لازم است.

وی از عزم جدی دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه کمیته کالا و ارز استان بوشهر، مقرر شده تمام کالاهایی که فاقد برچسب شبنم هستند از بازار جمع‌آوری شوند.

اعتباری تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول جمع‌آوری کالای قاچاق در بخش عرضه است که طبق مذاکرات انجام شده با شورای اصناف کشور و با توجه حجم بالای کالای وارداتی قاچاق در بازار، مقرر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به اصناف از طریق اخبار، پیامک، بنر و … شرایط را برای کاهش کالای وارداتی قاچاق و جمع‌آوری آن از بازار فراهم سازد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جم با بیان اینکه ۱۸ ماه است که اداره صنعت، معدن و تجارت مشغول کار فرهنگی و آگاهی بخشی است گفت: بر اساس مصوبه کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر، از ماه جاری گشت‌های مشترک هفتگی با حضور اداره اماکن، تعزیرات، اداره صنعت، معدن و تجارت و امور صنفی اجرا می‌شود و از مرداد ماه سال جاری اقدام عملی برای جمع‌آوری کالاهای قاچاق از سطح بازار صورت می‌پذیرد.

اعتباری با بیان اینکه تا کنون ۳۵ هزار برچسب شبنم در بازار شهرستان توزیع شده اضافه کرد: مردم و اصناف از طرح شبنم آگاهی کافی دارند و می‌توانند به راحتی اصل بودن برچسب‌ها و کالا را از طریق ارسال پیامک تشخیص دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جم از اصناف درخواست کرد تا فقط کالاهای با برچسب شبنم را در محل کسب خود توزیع کرده و از خرید کالاهای بدون بر چسب از مراکز عمده عرضه کالا خودداری کنند.