- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ایران پایگاه اساسی اسلام برای مقابله با سلطه غرب بر منطقه است

به گزارش فارس، علامه سید محمد حسین فضل‌الله چند روز پیش به علت بیماری در بیمارستانی در بیروت بستری شد و با وجود تلاش بی‌وقفه پزشکان امروز در سن ۷۵سالگی به لقاءالله پیوست. موضع‌گیری‌های ایشان در حمایت از ایران و برنامه‌های هسته‌ای کشورمان و نیز حمایت و پشتیبانی از مقاومت لبنان معروف است.
در این گزارش سعی شده است که برخی از موضع‌گیری‌های ایشان در قبال ایران، حمایت وی از موضوع هسته‌ای ایران و بیانیه تهران، موضع‌گیری‌های وی در خصوص حوادث پس از انتخابات ایران، ‌حمایت از مقاومت لبنان و نیز مسئله فلسطین و موضوعات دیگر از جمله تلاش ایشان برای وحدت در میان جهان اسلام در زیر آورده شود.

*برنامه هسته‌‌‌ای*

مرجع شیعیان در لبنان همواره در خطبه‌های نماز جمعه که به امامت ایشان در مسجد الامامین الحسنین منطقه حاره حریک بیروت برگزار می‌شد از برنامه هسته‌‌ای صلح آمیز ایران حمایت می‌کردند:

– علامه فضل الله تاکید داشت: سیاست ساخت و در اختیار گرفتن تسلیحات هسته‌ای سیاست غربی و صهیونیستی است نه سیاست عربی و اسلامی.
وی افزود: بازی بین‌المللی با محور “هسته‌ای ” در جریان است و هدف از آن منحرف کردن افکار عمومی از زرادخانه‌ بزرگ آمریکا و دیگر کشورهای هسته‌ای و خطرات این زاردخانه‌ها برای کل بشریت است و در کنار آن جهان از توجه به کلاهک‌ها و بمب‌های هسته‌ای صهیونیست‌ها که جهان را برای فراهم کردن چتر حمایتی سیاسی و امنیتی گسترده به کار گرفته است، نیز غافل شده است و در این شرایط همه چشم‌ها متوجه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران است تا ایران را خطر قریب‌الوقوع ویرانگر برای صلح جهانی معرفی کنند در حالی که کارشناسان از صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران سخن می‌گویند و ایران در چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کار می‌کند.
مرجع شیعیان در لبنان تاکید کرد: در سال جاری هشتمین دور کنفرانس بازنگری “ان‌پی‌تی ” در نیویورک برگزار شد تا شرایطی برای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی و حتی سازمان ملل و شخص دبیرکل سازمان فراهم شود تا فشار رسانه‌ای و سیاسی خود را بر ایران ادامه دهند.
علامه فضل الله ادامه داد: احمدی‌نژاد در کنفرانس نیویورک تاکید کرد که کشورش به دنبال دست یافتن به سلاح هسته‌ای نیست و سوال‌های زیادی را درباره اصرار این کشورها برای سرپوش گذاشتن بر سیاست تعمدی ابهام هسته‌ای در قبال رژیم صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر خطرات هسته‌ای زرادخانه‌های بزرگ اسرائیل و دیگر کشورهای هسته‌ای غربی مطرح کرد.

– مرجع شیعیان در لبنان در خطبه دیگر خود تاکید داشت: جهان باید بداند که سیاست در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای سیاست غربی صهیونیستی است نه سیاست عربی اسلامی؛ اما کشورهای عربی و مسلمانان باید پیام قاطعی را به دشمن و کشورهای حامی آن ابلاغ کنند که اگر بخواهد به بازی‌های تروریستی و جنگ‌ها و اشغالگری‌های خود ادامه دهد، تسلیحات هسته‌ای، هواپیماها و موشک‌هایی که از غرب گرفته هیچ کدام اسرائیل را در برابر نیروها و کشورهای حامی مقاومت محافظت نخواهد کرد.

–علامه فضل الله پس از امضای بیانیه سه جانبه تهران میان ایران، ترکیه و برزیل در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بر اهمیت این بیانیه تاکید کرده گفت که آمریکا و اسرائیل از این بیانیه شوکه شده‌اند، چون آنها فکر می کردند که سیاست‌های ایران از سوی اشخاص بی‌تجربه‌ای اداره می‌شود، اما ناگهان با این واقعیت روبه‌رو شدند که سیاستمداران ایران افرادی کارکشته هستند.

-علامه “محمد حسین فضل‌الله ” در جایی دیگر گفت که سقف زمانی که آمریکائی‌ها برای گفت‌وگو با ایران تعیین کرده‌اند، یک سقف زمانی اسرائیلی است که برنامه آن توسط مسئولان اسرائیلی تعیین شده است.

-وی ملت ایران و عناصر بیدار امت را به حمایت از ایران فرامی‌خواند و می‌گفت که موفقیت محورهای استکباری در باج‌گیری از ایران به افزایش فشارها بر امت در تمامی زمینه‌ها منجر خواهد شد.

-علامه فضل‌الله در جایی دیگر تاکید کرد: پافشاری آمریکا در تحریک ایران و تعامل با آن به روش سلطه امپراتوری در مسئله هسته‌ای نمی‌تواند در جهت خدمت به رویکردهای جهانی برای حل دیپلماتیک برنامه‌ هسته‌ای باشد.

-مرجع شیعیان در لبنان در جایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران را به اتخاذ مواضع قاطع به نفع مسائل امت فراخوانده و نسبت به تسلیم شدن در برابر شروط آمریکا در مسئله گفت‌وگو و مذاکره هشدار داد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند دلیلی برای حرکت برنامه هسته‌ای ایران به سمت تسلیحات هسته‌ای ارائه کند.

– علامه محمد حسین فضل الله تاکید کرد هدف از فشارها بر جمهوری اسلامی ایران محاصره کسانی است که از ملت فلسطین و مسائل امت دفاع و برای تقویت قدرت علمی و میدانی امت اسلامی تلاش می‌کنند.

-مرجع تقلید شیعیان لبنان گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا به جهان عرب و اسلامی القا کند که ایران دشمن آنها و خطری برای آنها است اما این در حالی است که ایران با بسیاری از کشورهای عربی همسایه است و با تاکید بر عنصر صداقت بویژه با مصر و اردن همکاری می‌کند و با آنها سیاست گفت‌وگو و برقراری روابط اقتصادی و سیاسی را در پیش گرفته است.
-این مرجع لبنانی از ایران به عنوان “بزرگترین کشور حوزه خلیج فارس یاد کرد ” و گفت که ایران هیچ خطری برای کشورهای عربی نیست.
– علامه فضل الله با تاکید بر صلح آمیزبودن برنامه‌های هسته‌ای ایران اظهار داشت: ایران بارها تاکید کرده است که قصد ساخت بمب اتمی ندارد و مقامات ارشد ایرانی بارها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کرده‌اند.
– وی با بیان اینکه ایران مانند سایر کشورها و قدرت‌های بزرگ و حتی عربی بدنبال اجرای طرح‌های هسته‌ای برای مصارف صلح آمیز است، گفت: مشکل این است که آمریکا و اسراییل تلاش می کنند تا ایران را تضعیف کنند.
– این مرجع دینی برجسته لبنانی تاکید کرد که ما مطمئن هستیم آمریکا و اسراییل موفق نخواهند شد جمهوری اسلامی را تضعیف کنند و جهان عرب و اسلام با ایران روابط مستحکم اقتصادی ، سیاسی و امنیتی خواهند داشت.

*جایگاه ایران در منطقه*

– علامه فضل‌الله پنجم خرداد ماه گذشته نیز در در دیدار با “غضنفر رکن آبادی ” سفیر جدید ایران در بیروت با درخواست از ایران برای پافشاری به حقوق ملی مشروع خود تصریح کرد گفت: ایران دیگر نماینده خود نیست، بلکه نماینده استقلال سیاسی در منطقه و جهان است و در خط بازدارندگی و حامی مقاومت و آزادیخواهان جهان قرار دارد و باید در تمام سطوح از آن‌ها حمایت کند.
وی تاکید کرد: ایران مرحله خطر را پشت سر گذاشته است و مرحله فشارها و تهدیدها را فراروی خود دارد.

–علامه فضل الله: برخی در تلاشند از ایران یک دشمن خیالی برای اعراب بسازند
وی از توطئه‌چینی علیه ایران خبر داد و گفت: باید با استفاده از اقدامات سیاسی حکیمانه از میزان حملات خارجی علیه ایران بکاهیم و از این کشور حمایت کنیم.

– علامه فضل‌الله بر ضرورت حمایت از جمهوری اسلامی ایران، بهبود عرصه داخلی این کشور و وحدت صفوف برای مقابله با خطراتی که از خارج تهران را تهدید می‌کند، تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه توطئه‌های خارجی تنها ایران را تهدید نمی‌کند بلکه تمام نیروها و گروههای پویای منطقه را هدف قرار داده است، گفت: باید با یک اقدام سیاسی دقیق و حکیمانه با این توطئه‌ها مقابله کرد.
وی افزود: “همه باید توجه کنند کسانی که برای پیچیده‌کردن روابط عربی و ایرانی بویژه روابط این کشور با سعودی‌ها توطئه‌چینی می‌کنند بدنبال زمینه‌سازی برای ایجاد مشکلات بزرگتر در این راستا هستند تا بدین ترتیب یک دشمن خیالی [ایرانی] برای اعراب ایجاد کنند. این در حالی است که ما هربار از استقبال دولت‌های عربی از مقامات مسئول صهیونیستی و یا کاهش عوارض گمرگی بر کالاهای اسرائیلی اخباری می‌شنویم. اما محاصره نوار غزه تشدید می‌شود و صهیونیست‌ها همچنان به شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس ادامه می‌دهند “.

-علامه فضل‌الله گفت: هر گونه حمله به ایران به جنگ منطقه‌ای گسترده منجر خواهد شد که نه تنها ملت‌های منطقه بلکه همه جهان بهای آن را پرداخت خواهد کرد.
وی تاکید کرد: حمله به ایران بر اقتصاد کشورهای غربی و امنیت رژیم صهیونیستی تاثیر ویرانگر و مستقیم خواهد داشت. وی در این سخنان تاکید کرد که ایران هرگز اینگونه برای واکنش به هر گونه حمله احتمالی علیه خود آماده نبوده است.
علامه فضل‌الله ادامه داد که ایران به زبان تهدید و ارعابی که کشورهای غربی در راستای تمایلات اسرائیل پیش گرفته‌اند تن نخواهد داد، بلکه زبان تهدید و ارعاب بر گفت‌وگوهای ۵+۱ با ایران و اوضاع منطقه و منافع غرب تاثیری منفی خواهد داشت.
این مرجع شیعه در لبنان افزود: مذاکرات ایران و غرب باید واقعیت‌های در صحنه و حقوق قانونی ایران را در نظر داشته باشد.

-علامه فضل‌الله از مراجع شیعیان در لبنان از مواضع دبیرکل اتحادیه عرب برای گفت‌وگو با ایران حمایت کرد و گفت: برای مقابله با صهیونیست‌ها به تجربیات ایران داریم.

– مرجع شیعیان در لبنان با اشاره به حضور گسترده و نشاط سیاسی مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران پایگاه اساسی اسلام برای مقابله با طرح سلطه غرب بر منطقه است.

– علامه فضل الله جمهور اسلامی ایران را پایه اصلی در رویارویی با دشمن و دژ محکم مبارزان و آزادی خواهان عرب و مسلمان در حمایت از آزادی فلسطین دانست که مهم‌ترین مساله جهان عرب و اسلام است.