- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کودک شگفت انگیز در تنگستان

این کودک علاوه بر صحبت به زبان ایتالیایی، می تواند فیلمهای ایتالیایی را ترجمه نماید.82232286431197099890 [1]

 

 

 

به گزارش عسلویه نیوز، وبلاگ “سمل قدیم” نوشت: علیرضا کودکی که اهل روستای سمل شهرستان تنگستان فقط با نگاه کردن به برنامه های شبکه کارتونی و تلوزیونی ایتالیا موفق به یادگیری زبان ایتالیایی شده است. او علاوه بر صحبت به زبان ایتالیایی، می تواند فیلمهای ایتالیایی را ترجمه نماید.

 

لطفا خودتان را معرفی نمایید

 

من علیرضا حیدری متولد ۱۳۷۹ و کلاس دوم راهنمایی هستم.

 

 

 

از چه سالی و چگونه متوجه شدید که زبان ایتالیایی یاد گرفته اید

 

با توجه به اینکه پدر و مادرم کشاورز هستند و برای کار به مزرعه می رفتند از ۴ سالگی تنها در خانه به کارتون های شبکه ایتالیا نگاه می کردم.به زبان ایتالیایی علاقه مند شدم و از ۴ سالگی تاکنون به این شبکه ها نگاه می کنم.

 

 

 

علیرضا یادگیری زبان ایتالیایی را چگونه شروع کردی؟

 

من از ابتدا چنین تصمیمی نداشتم همینطور که تلوزیون نگاه می کردم به بعضی اشیاء اشاره می کردند و صدا می زدند مثلا قاشق در سفره بود یک نفر اشاره میکرد و اسمی میگفت گوش می دادم صدا را در ذهنم مرور می کردم تا اینکه در فیلمهای مختلف همین صدا تکرار می شد و در ذهن من هم بی اختیار تکرار می شد .متوجه می شدم یعنی قاشق .یا آیینه و …..یا شمارش اعداد و …

 

 

 

82232286431197099890 [1]

 

 

 

 

علیرضا آیا به پدر و مادرت هم این موضوع را می گفتی؟

 

نه آنها زیاد به این موضوع توجه نداشتند .بعدا که به مدرسه می رفتم همین که تمام نمراتم ۲۰ می شد خوشحال بودند .البته من هم راضی بودم .اما حالا به این موضوع توجه کامل دارند.

 

 

 

علیرضا پدر و مادرت از چه موقعی متوجه شدند تو زبان ایتالیایی یاد گرفته ای؟

 

من به غیر از کارتون از پارسال تا کنون فیلمهای بزرگسالان را هم نگاه می کنم و بعضی شبها برای آنها ترجمه می کنم .و آنها علاقه مند هستند.

 

 

 

علیرضا در زندگی به چه چیزهایی علاقه داری؟

اول اینکه پدر و مادرم  به من افتخار کنند ..و دیگر اینکه یک کامپیوتر و یک لب تاب داشته باشم .تا غیر از صحبت کردن بتوانم بیشتر خواندن و نوشتن ایتالیایی را یاد بگیرم .و دیگر اینکه ازپدر و مادرم و مادر بزرگم رقیه بایندری و خاله ام سارا عباسی سملی که همیشه من را تشویق کرده اند تشکر می کنم.