- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اقتصاد نفتی، اشتغال نفتی؛

اقتصاد نفتی، اشتغال نفتی؛ آیا دولت یازدهم می تواند به استخدام بوشهری ها در پارس جنوبی کمک کند؟

بنابراین باید منتظر ماند و دید دولت آینده با این موضوع چگونه برخورد خواهد کرد! اینکه دولت آقای روحانی می تواند این مصوبه جنجالی را ساماندهی نماید یا خیر موضوعی است که بسیاری از بوشهری ها اکنون به آن فکر می کنند و امیدوارانه در انتظار آمدن روحانی هستند. 2013_7_2_18_13_43705.54750915.jpg [1]

 

به گزارش عسلویه نیوز، اهمیت نفت و گاز در اقتصاد ما آنقدر زیاد است که تمامی نظرات را به خود معطوف کرده است. مردم مناطق و استان هایی همچون استان بوشهر که محدوده وسیعی از ذخایر نفتی کشور را در خود جای داده است، با توجه به همجواری با تاسیسات عظیم نفتی و گازی و نیز هزینه های سنگین زیست محیطی ناشی از آن، انتظار دارند به نسبت سایر نقاط کشور توجه بیشتری به آنها شود. کشوری که اقتصاد آن همچنان بر پایه نفت استوار است، باید به مردم مناطق نفت خیز با توجه به صدماتی که از این رهگذر می بینند رسیدگی ویژه نماید. مردمی که عموما در بدترین شرایط آب و هوایی زندگی می کنند و درصد قابل ملاحظه ای از طبیعت و محیط زیست خود را در اختیار اقتصاد کشور گذاشته است.

دولت نیز در این خصوص بارها به بوشهری ها وعده هایی از قبیل پرداخت حق آلایندگی و استخدام ۵۰ درصد نیروهای بومی را داده است که متاسفانه هیچگاه نتوانسته به درستی آنها را اجرا و به توقعات مردم پاسخ مناسب بدهد.

آزمون استخدامی شرکت ملی گاز، اخیرا محملی برای اعتراض گسترده نیروهای بومی شرکت کننده در آن شد. بسیاری از جوانان بوشهری معتقد هستند همه شرایط مناسب را برای استخدام داشته اند و در آزمونها نیز موفق بوده اند ولی به دلایلی نا معلوم در مصاحبه ها از اشتغال در وزارت نفت باز مانده اند.

داستان اشتغال نیروهای بومی و اعتراض به آزمون اخیر تا جایی پیش رفت که حتی نماینده ولیه فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز نسبت به آن واکنش نشان داد و از مسئولان نفتی خواست تا به خواسته جوانان متعهد و متخصص بوشهری زسیدگی کرده و موانع استخدام انها را برطرف سازند.

از آنجایی که نفت و گاز همچنان بازیگر اصلی در صحنه اقتصاد ایران است، می طلبد این اقتصاد نفتی با اشتغال نفتی صحیح همراه گردد و استخدام جوانان متخصص مناطق نفت خیز که مستقیما با مضرات ناشی از پالایشگاه ها سر و کار دارند در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

دولت احمدی نژاد که خود استخدام ۵۰ درصدی نیروهای بومی را به تصویب رساند، اکنون مورد اعتراض جوانان بومی استان بوشهر قرار گرفته است و با توجه به زمان اندک باقی مانده تا پایان دولت دهم به نظر نمی رسد این مشکل در این مدت کوتاه مرتفع گردد. بنابراین باید منتظر ماند و دید دولت آینده با این موضوع چگونه برخورد خواهد کرد! اینکه دولت آقای روحانی می تواند این مصوبه جنجالی را ساماندهی نماید یا خیر موضوعی است که بسیاری از بوشهری ها اکنون به آن فکر می کنند و امیدوارانه در انتظار آمدن روحانی هستند.

ولی اینکه رئیس جمهور منتخب می تواند بر خلاف احمدی نژاد رضایت بومی ها را جلب نماید یا خیر، باید منتظر ماند و دید دولت یازدهم چکار خواهد کرد.