- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس: ارتقای روستاهای بیدخون و چاه‌مبارک به شهر

عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام موسی احمدی: خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات و معضلات شهروندان از اساسی‌ترین وظایف مسئولان است و در این راستا نباید کم‌کاری images [1]شود.

وی افزود: در جنوب استان بوشهر باید در راستای توسعه زیرساخت‌های مختلف تلاش بیشتری شود و همه باید در توسعه این منطقه اهتمام ورزیم.

نماینده جنوب استان بوشهر با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت آبرسانی در جنوب استان خاطرنشان کرد: رفع مشکل کمبود آب در روستاهای دمیگز، کورک و سایر روستاهای در مسیر بخش بردخون در شهرستان دیر و تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی خط کوثر به شهرستان جم به‌ لحاظ وعده‌های داده شده و نگرانی‌های جدی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدی خواستار ارتقای بیدخون و چاه‌مبارک به شهر شد و گفت: ارتقای برخی روستاهای حوزه انتخابیه از روستا به شهر از جمله روستاهای بیدخون و چاه‌مبارک و همچنین ارتقای برخی از شهرها به بخش مانند آبدان امری لازم است که مقدمات کار فراهم شده و نیاز به دستور وزیر کشور و یا هیئت دولت دارد.

وی اضافه کرد: تسریع در اجرایی کردن مصوبه سفر سوم دولت به استان موضوع تفاهمنامه استانداری بوشهر و سازمان منطقه ویژه برای کمک به شهرستان‌های کنگان و عسلویه نیز از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: احداث بزرگراه جم به ریز و دژگاه، تکمیل جاده دشتی به سرچشمه و ریز، جاده به بوشهر، کمربندی کنگان به دوراهک و بازسازی راه ریز به دوراهک و اتمام راه ارتباطی میانی آبدان تا خور بردستان که سال‌هاست بدون اعتبار باقی مانده نیز از مطالبات مردم این منطقه است.

احمدی خواستار تکمیل طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری شد و اظهار داشت: تسریع در تکمیل و اتمام پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ به شهرستان‌های کنگان و عسلویه در زمینه عمران شهری، روستایی، راه، بهداشت و درمان، ورزش، آموزش و پرورش و … باید در دستور کار مسئولان باشد.

وی یادآور شد: تسریع در شروع عملیات اجرایی اسکله خورخان بخش بردخون که با دستور ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم نفت تشریفات آن انجام شده و اسکله دیر و کنگان و لایروبی اسکله‌های نخل تقی، عسلویه، شیرینو، پرک نیز از جمله مطالبات اساسی مردم منطقه است.

احمدی ابراز داشت: باید دست به دست هم دهیم و در راستای توسعه و پیشرفت منطقه گام برداریم.