- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آلمان، انگلیس و امارات امتناع از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را تکذیب کردند

به گزارش فارس به نقل از رویترز، “مهدی علیاری ” دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ایران روز گذشته اعلام کرد که از هفته گذشته و در پی تصویب قانون یک جانبه آمریکا و تحریم این کشور علیه ایران، فرودگاه‌های انگلیس، آلمان و امارات عربی متحده از سوخت رسانی به هواپیما ایرانی امتناع می‌کنند.
سخنگوی دولت انگلیس گفت که درباره عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در انگلیس بی اطلاع بوده و وزارت حمل‌ونقل آلمان نیز اعلام کرد که هیچ ممنوعیتی برای سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی وجود ندارد. فرودگاه امارات عربی متحده نیز اعلام کرد که به قراردادها برای تامین سوخت هواپیماهای ایرانی احترام می‌گذارد.
سازمان هواپیمایی انگلیس نیز اعلام کرده است که سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی چیزی نیست که اتحادیه اروپا یا سازمان ملل آن را تحت تحریم‌ها قرار داده است.
همچنین وزارت حمل‌ونقل آلمان اعلام کرده است که سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی تحت تحریم‌های سازمان ملل یا اتحادیه اروپا قرار نداشته و پیش بینی نمی‌شود که در آینده نیز تحت تحریم قرار گیرد.
سخنگوی این وزارت‌خانه گفت که هیچ گونه امتناعی برای سوخت‌رسانی وجود ندارد البته وی گفت که نمی‌تواند درباره امتناع تامین‌کننده‌های خصوصی در سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی اظهارنظر کند.
یک شرکت فرودگاهی در امارات متحده عربی نیز هر گونه اقدام در عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را رد کرد.
سخنگوی شرکت فرودگاه‌های ابوظبی گفت: ما با هواپیماهای مسافربری ایرانی قرارداد داریم و سوخت رسانی را ادامه می‌دهیم.