- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پوشیدن مانتوی تنگ در دانشگاه ممنوع

شورای فرهنگی دانشگاه رازی بمناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۱-۹۲ با تشریح قوانین و ضوابط پوشش اعلام کرد: از ورود دانشجویانی که ظوابط پوشش را رعایت نکنند جلوگیری می شود.
شورای فرهنگی دانشگاه رازی اعلام کرد: همان طور که می دانید دانشجو و دانشگاهی بودن، نقش و الگویی است که رسالت مهم منطقی زیستن، منطقی رفتار نمودن و رعایت ارزشهای فرهنگی و متعالی را بر عهده دارد .
از آنجا که یک مولفه مهم در فرهنگ خودباوری رعایت پوشش ظاهری هر فرد در ارتباط با دیگران است ، لذا در آغاز سال تحصیلی ۹۱-۹۲ دانشگاه رازی صمیمانه و مصرانه انتظار دارد دانشجویان گرامی در ایفای رسالت فرهنگی و پیامبر گونه خود در این راستا کوشا و از انتخاب پوشش هایی که ناخودآگاه منافی با این رسالت مهم است پرهیزکنند.
 
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است :پوشیدن شلوار تنگ و مانتوهای تنگ و آستین کوتاه و بالاتر از زانو جهت جهت خواهران محترم ممنوع و پوشش کامل موی سر الزامی است.
 
همچنین پوشیدن تی شرت و پیراهن های تنگ و آستین کوتاه (بالاتر از آرنج) و همچنین شلوارهای تنگ و چسبان جهت برادران محترم ممنوع است. لذا از شهریور ماه ۹۱، دانشگاه از ورود دانشجویانی که ضوابط فوق را رعایت نکنند جلوگیری به عمل می آورد.
 
شهریار همتی معاون فرهنگی دانشگاه رازی دراین باره گفت: توقع ما از دانشجویان این است که با پوشش معقول در دانشگاه ظاهر شوند.
 
وی با بیان اینکه  پوشش دانشگاه باید با پوششی که دانشجو برای میهمانی انتخاب می کند متفاوت باشد خاطرنشان کرد: در مرحله اول به دانشجویانی که پوشش آنها مشکل داشته باشد تذکر می دهیم و در مرحل بعدی اگر نیاز بود وی را به مشاوره دانشگاه معرفی می کنیم و جلوگیری از ورد دانشجو به دانشگاه در مرحله آخر است که البته به آن مرحله نمی رسد.