- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بیش از ۸۵ درصد مردم ۹ استان شماره حساب سرپرست خانوار را ارائه کردند

محسن تقیانی ظهر امروز در همایش آشنایی با نظام هدفمند کردن یارانه‌ها در استان بوشهر با بیان اینکه مردم از حساب‌های مشترک و قرض‌الحسنه برای دریافت نقدی یارانه‌ها کمتر استفاده کنند، اظهار داشت: اقتصاد بیمار کشور از مشکلات بسیاری رنج می‌برد که حاصل سال‌های متمادی است و بسیاری از آن مربوط به رژیم گذشته است که امروز به ما به ارث رسیده و حل آن نیازمند عزم جدی است.
وی افزود: در سال‌های گذشته به ‌دلیل نبود زیرساخت‌های اقتصادی برای رفع مشکلات اقتصادی به صورت مسکن‌وار عمل می‌شد به طوری که امروز با انبوهی از مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم.
معاون دفتر هدفمندی یارانه‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی اضافه کرد: این امر موجب شده تا امروز با پدیده رشد پایین اقتصادی مواجه شویم.
تقیانی بیان داشت: با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها یک جراحی بزرگ در اقتصاد کشور صورت می‌گیرد و قطعا این جراحی همراه با درد است و مشکلاتی را نیز برای مردم در پی دارد اما با صبوری و همراهی مردم گشایش در بخش‌های مختلف را می‌بینیم.
وی عنوان داشت: برای اجرای موفق این قانون باید مردم توجیه شوند چرا که بدون همراهی مردم امکان تحقق اهداف کامل این طرح وجود ندارد.
معاون دفتر هدفمندی یارانه‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی ادامه داد: بخش‌های زیادی از مدیریت صحنه اجرای این طرح باید به دست مردم باشد و مسئولان نیز با استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های خود و جذب مشارکت حداکثری مردم دولت را در این اقدام سترگ یاری دهند.
ثقیانی گفت: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مدت پنج سال انجام می‌شود و ۵۰ درصد از منابع حاصل از این طرح باید به مردم بازگردانده شود.
وی اظهار داشت: امسال مجلس ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از اجرای این قانون برای دولت مشخص کرده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن بین مردم باز توزیع شود.
تقیانی تصریح کرد: ۳۰ درصد سرجمع مبلغ یادشده نیز برای حمایت از بخش تولید و خدمات و مابقی نیز در اختیار دولت برای جبران هزینه‌های اجرای قانون قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان بین مردم بازتوزیع می‌شود که مسئولیت اجرای این مهم برعهده این وزارتخانه است.
این مقام مسئول عنوان داشت: از پانزدهم تیر ماه نیز مرحله جمع‌آوری حساب‌های سرپرست خانوار در شش استان دیگر از جمله بوشهر آغاز شده است که به مدت یک هفته این مرحله نیز ادامه دارد.
تقیانی خاطرنشان کرد: در صورت برخورداری سرپرستان خانوار از حساب‌های بانکی نیازی به افتتاح حساب جدید و بانک خاصی نیز برای افتتاح حساب مد نظر نیست.