- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

در نشستی با حضور کلیه دهیاران ، مشکلات روستاهای بخش مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش “عسلویه نیوز” در این جلسه نادری بخشدار عسلویه با تبریک اعیاد شعبانیه بر لزوم برپایی جشن نیمه شعبان در منطقه تاکید و با بیان اینکه تمام ادیان الهی به مسئله ظهور اعتقاد دارند، خاطرنشان کرد: جشن های نیمه شعبان باید با شکوه هر چه تمامتر در سطح بخش برگزار شود و در این جشنها باید فرهنگ مهدویت و فلسفه غیبت و ظهور امام زمان(عج) در آن تبیین شود.

وی همچنین با تبریک میلاد امام علی اکبر(ع) و فرارسیدن هفته جوان اظهار داشت: قشر جوان از سرمایه های اصلی جامعه محسوب می شوند و برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تشویق و ترغیب جوانان به مشارکت فعال در عرصه های مختلف برنامه های جامعی در هفته جوان در بخش در نظر گرفته شده است.

در ادامه بخشدار عسلویه با تاکید بر لزوم حضور بموقع در جلسات و رعایت نظم و سلسله مراتب اداری ، به نقش و جایگاه دهیاران در امر تصمیم گیری اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد و جایگاه دهیار در روستا همانند شهردار است و نقش تعیین کننده در عمران و آبادانی و مدیریت نمودن مسائل و مشکلات روستا دارد.

وی با اعلام اینکه جمع آوری زباله ها ، آسفالت سازی و پاکسازی از وظایف دهیاری است تصریح کرد: نظارت و اجرای طرح هادی در روستا باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری خیابان و کوچه های معابر روستا اظهار داشت: دهیاران بایستی به این نکته توجه د اشته باشند که نامگذاری خیابان ها و معابر بایستی در شورای اسلامی و بخشداری به تصویب برسد که جا دارد دهیاران در نامگذاری خیابان ها و معابر نهایت دقت را داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستا و مشکلات موجود و تعلل پیمانکاران در تسریع اجرای پروژه ها در سطح بخش خاطرنشان کرد: می بایست نسبت به اجرای طرح هادی تجدید نظر شود و با توجه به مشکلات زیر ساختی که وجود دارد مقرر شد دهیاران بعنوان دستگاه های اجرایی زیر ساخت ها و پروژه ها را به مرحله بهره برداری برسند.

وی با اشاره به عدم همکاری برخی افراد در بحث عقب نشینی و اجرای طرح هادی ها در برخی روستاها تاکید کرد: بایستی با توجیه وآگاه سازی مردم نسبت به تغییرات کلی روستا ها آن ها را وادار به عقب نشینی نمایند وقطعاَ مردم نیر با آگاهی از این موضوع در اجرای پروژه های ظرح هادی همکاری می نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه هیئت محترم دولت در سفر سوم به استان و اختصاص مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان جهت عمران و آبادانی شهرستان کنگان اشاره و خاطرنشان کرد: با تحقق این مصوبه شاهد توسعه و آبادانی و رفع مشکلات مختلف منطقه در جبهه های مختلف خواهیم بود.

بخشدار عسلویه در بخش پایانی سخنانش به تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به دهیاری بخش در سه ماهه اول سالجاری از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره و خاطرنشان کرد: امسال بر خلاف سالهای گذشته بیش از۱۲ میلیارد ریال اعتبار به دهیاران منطقه اختصاص داده شده است که دراین باره کارشناس عمرانی بایستی نظارت بیشتر ودقیق تری بر عملکرد دهیاران و پروژه ها داشته باشد ودهیاران نیز به این نکته توجه داشته باشند که کارهای اجرایی  در سطح روستا را با هماهنگی و مصوبه شوراها به مرحله اجرا در آورند.

وی افزود: اعتبارات اختصاصی به دهیاران برحسب جمعیت و براساس سرشماری آمار جمعیت کشور تخصیص داده می شودکه این اعتبارات به صورت مستمر است واز آن بعنوان با ارزشمندترین کار صورت گرفته در منطقه یاد کرد.