- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آیا اعلام تایید انتخابات شورای بوشهر توسط موسوی نژاد قانونی است!

بر اساس ماده ۶۰ قانون انتخابات شوراها جلسات هیأت های نظارت استان و بخش با حضور کلیه اعضا تشکیل و مصوبات آنان با رأی اکثریت اعضا معتبر خواهد بود. این در حالیست که رئیس هیأت نظارت استان هم اکنون در سفر حج عمره به سر می برد و آقای موسی احمدی هم در صحنه حضور ندارند و مشخص نیست آقای موسوی نژاد بر چه اساسی تصمیم به تأئید صحت انتخابات شورای شهر بوشهر…

در حالیکه سید مهدی موسوی نژاد دبیر هیأت نظارت انتخابات شوراهای استان بوشهر در گفتگو با یک سایت محلی صحت انتخابات چهارمین دوره شورای شهر بوشهر را اعلام کرد، اما این اقدام با اعتراض جدی ۵۴ کاندیدا مواجه شده است.

به گزارش “پایگاه اطلاع رسانی بُنا”؛ پس از پایان بازشماری ۵ صندوق جدید رأی که بصورت قرعه انتخاب شده بود، موسوی نژاد اعلام کرد: “در بازشماری ۵ صندوق جدید انتخابات شورای شهر بوشهر، بدون جابجایی منتخبان یا اعضای علی البدل، هیأت نظارت صحت انتخابات را تأئید کرد و فعالیت این هیأت خاتمه یافت”.

در این راستا، شماری از نامزدهای معترض طی تماسی تلفنی با پایگاه خبری بُنا در واکنش به اعلام خبر تأئید صحت انتخابات از سوی موسوی نژاد تصریح کردند: این اقدام شبهه ناک موسوی نژاد در حالی صورت گرفته که وی خلاف ماده ۶۰ قانون انتخابات شوراها عمل کرده است. لذا در این خصوص پیگیری های قانونی را انجام خواهیم داد و ایشان باید پاسخگو باشد.

کاندیداهای معترض افزودند: بر اساس ماده ۶۰ قانون انتخابات شوراها جلسات هیأت های نظارت استان و بخش با حضور کلیه اعضا تشکیل و مصوبات آنان با رأی اکثریت اعضا معتبر خواهد بود. این در حالیست که رئیس هیأت نظارت استان هم اکنون در سفر حج عمره به سر می برد و آقای موسی احمدی هم در صحنه حضور ندارند و مشخص نیست آقای موسوی نژاد بر چه اساسی تصمیم به تأئید صحت انتخابات شورای شهر بوشهر گرفته است!

و اما بر اساس آنچه معترضین می گویند میزان تخلفات صورت گرفته و جابجائی آرای در بازشماری ۵ صندوق جدید بیشتر از آنچه در ۵ صندوق نخست محرز گردید، بوده است. اما با این حال صحت انتخابات شورای شهر بوشهر توسط فرماندار و دبیر هیأت نظارت استان مورد تأئید قرار گرفته است!