- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی دومین گمرگ اختصاصی صنعت نفت در عسلویه

“عسلویه نیوز”  مدیرعامل شرکت پشتیبانی، ساخت و تهیه کالای نفت تهران گفت: دومین گمرگ اختصاصی با هدف شتاب بخشی در ترخیص کالاهای صنعت نفت طی سه تا چهار ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
گمرک 2 [1]
به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل شرکت پشتیبانی، ساخت و تهیه کالای نفت تهران اظهار داشت: هم اکنون نخستین گمرک اختصاصی وزارت نفت در انبارهای ری ایجاد و به‌زودی عملیات ترخیص کالا از این گمرک انجام می‌شود.

صدری افقه با بیان اینکه با هماهنگی سازمان کمرگ فعالیت مبادی گمرک اختصاصی دیگری نیز با هدف ترخیص کالاهای صنعت نفت در دستور کار است، افزود: گمرک اختصاصی عسلویه نیز به عنوان دومین گمرک اختصاصی وزارت نفت در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با توجه به این که زیرساخت‌های عملیاتی در منطقه عسلویه برای راه‌اندازی کمرگ باید تغییر کند هم‌اکنون در مرحله تغییر ساختار در این منطقه هستیم.

این مسئول بیان کرد: کمرگ شهرری با هدف ترخیص کالا های و بارهای زمینی و هوایی ایجاد شد و بر اساس برنامه گمرک‌های عسلویه و بندرعباس با هدف ورود کالا از راه دریا ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی، ساخت و تهیه کالای نفت تهران گفت: طرح راه‌اندازی گمرکات اختصاصی نفت با حمایت وزیر نفت و همراهی رئیس کل گمرک کشور محقق شده و به این ترتیب، بسیاری از کالاهای مرتبط با صنعت نفت، در حوزه صادرات و  واردات از مبادی گمرکی وزارت نفت عبور خواهند کرد.