- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آیا دشتستان تجزیه می‌شود؟ تلاش سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره برای ارتقا به شهرستان

سال‌ها است که مردم شهرهای سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره به دنبال تبدیل شدن به شهرستان هستند و با توجه به اینکه این کار موجب تجزیه دشتستان می‌شود، مخالفت‌هایی با این موضوع صورت گرفته است و مخالفت هر یک از بخش‌های ذکر شده با شهرستان شدن بخش دیگر، باعث شده است تا دشتستان همچنان بزرگ بماند و هیچ یک از این بخش‌ها به شهرستان تبدیل نشوند.

به گزارش “عسلویه نیوز”  تبدیل شدن بخش‌های سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره به شهرستان سر درازی دارد و سال‌های سال است که مردم و مسئولان این سه بخش در تلاش هستند که به شهرستان تبدیل شوند.

با توجه به اینکه تبدیل شدن هر یک از این بخش‌های به شهرستان باعث می‌شود تا احتمال تبدیل شدن دیگر بخش‌ها به شهرستان ضعیف شود، مسئولان و مردم این بخش‌ها تلاش می‌کنند تا اگر چنانچه خود نمی‌توانند تبدیل به شهرستان شوند، از شهرستان شدن دیگر بخش‌های دشتستان نیز جلوگیری کنند.

هر چند وعده‌های بسیار زیادی به مردم این بخش‌ها برای تبدیل شدن به شهرستان داده شده است و حتی در بعضی مواقع نیز صحبت‌هایی مبنی بر شهرستان شدن یکی از این بخش‌ها به گوش رسیده است ولی تاکنون هیچ یک از این موارد تبدیل به حقیقت نشده است.

شاید به نظر می‌رسد اگر قرار باشد که دشتستان بزرگ تفکیک و تجزیه شود، بهتر است که هر یک از این بخش‌های ذکر شده به شهرستان تبدیل شوند و این کار به صورت همزمان انجام شود تا مشکلی از طرف مردم و مسئولان دیگر بخش‌ها ایجاد نشود ولی با توجه به حساسیت‌های این کار در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد.

دشتستان به تنهایی حدود یک سوم استان بوشهر را شامل می‌شود و تجزیه آن نیز از بزرگی دشتستان کم نخواهد کرد؛ شهر آب‌پخش به تنهایی از چند مرکز شهرستان استان بوشهر بزرگتر است و می‌تواند به عنوان مرکز یک شهرستان جدید انتخاب شود؛ شهرهای سعدآباد و شبانکاره نیز ظرفیت‌هایی برای تبدیل شدن به مرکز یک شهرستان را دارند.

ایجاد چند شهرستان جدید در استان بوشهر می‌تواند فرصتی برای ارتقای مناطق باشد که البته باید حساسیت‌های موجود در این شهرها در نظر گرفته شود و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود که همه مردم این مناطق از ان منتفع شوند.

دغدغه اصلی مردم سعدآباد ارتقا به شهرستان است

حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی نیز طی سخنان اظهارداشت: دغدغه اصلی مردم سعدآباد، ارتقا به شهرستان و تاسیس فرمانداری است که مطالبه چندین ساله آنهاست.

امام جمعه شهر سعدآباد با تشریح پیگیری‌های انجام شده با مسئولان استانی و کشوری در زمینه تبدیل بخش به شهرستان گفت: سعدآباد دارای همه مولفه‌های لازم برای این ارتقا می باشد و موافقت‌هایی با آن انجام گرفته ولی برخی از مسئولین به دلیل آنچه اختلافات مردم بخش‌ها خوانده شده فعلا از اجرای این کار جلوگیری کرده اند.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای رسانه ای و مباحثه عمومی درخصوص این مبحث کار پسندیده ای بود و باید این فضا زنده بماند تا با نظردهی نخبگان وکارشناسان، راه حلی پیدا شود.

کشاورز بارگاهی اذعان داشت: مساله اشتغال جوانان از مسائل مهم جامعه است و امیدواریم مسئولان ونمایندگان مجلس با برنامه ریزی و نظارت در رفع این مشکل تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سعدآباد مطالبی در ارتباط با استقرار اداره ثبت اسنادو املاک و پیگیری های بعمل آورده درخصوص تاسیس فرمانداری در سعدآباد ارائه کرد.

حسین زراعت پیشه از تلاش های قبلی نماینده دشتستان در موضوع دانشگاه علمی کاربردی قدردانی کرد و خواستار پیگیری به منظور افزایش رشته‌های دانشگاه پیام نور و استقلال آن شد.

لزوم نگاه عدالت‌محورانه و جلوگیری از هرگونه اختلاف

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد نیز بر نگاه عدالت محورانه و جلوگیری از هرگونه اختلاف تاکید کرد و اظهارداشت: باید برای جذب اعتبارات و امکانات و ادارت بیشتر تلاش کنیم و نگاهمان به بخش های دیگر و جلوگیری از پیشرفت آنها نباشد.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی کارهای انجام گرفته درخصوص تخصیص اعتبارات، جذب پیمانکار، فروش اوراق مشارکت و کلنگ زنی سد دالکی را تشریح کرد.

جمعی ازمسئولین بخش سعدآباد در نشستی با نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی به بیان مطالبات و بررسی مشکلات پرداختند.حجت الاسلام والمسلمین کشاورز بارگاهی امام جمعه شهرسعدآباد، افروغ بخشدار، آذرشفیعی مسئول بسیج، زراعت پیشه رئیس شورای اسلامی و وطن خواه منتخب شورای اسلامی جدید شهرسعدآباد در این دیدار حضور داشته و به بیان مشکلات موجود و دیدگاه های خود پرداختند.

منبع:مهر