- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

انتقاد جدی به جزیره مدیریتی در استان و قطع خدمات دولت به آنها

استاندار بوشهر تصریح کرد: پیامک هایی که از طریق مردم بدستم می رسد حاوی پیشنهادات و راهکارهایی برای توسعه استان بوشهر است که در کنار آن شکایتی نیز از عملکرد مدیران دستگاه های اداری مطرح می شود که به عنوان یک ضرورت برای برنامه ریزی به آن نگاه می کنم.

به گزارش “عسلویه نیوز” چهارمین شورای اداری استان بوشهر در حالی برگزار شد که استانداربوشهر قاطع تر از هر زمان دیگر از مدیران کل استان خواست برای خدمت بدون منت تلاش کنند و از تغییر و حذف در دولت اینده نترسند .

وی در حالی به دکتر روحانی به نیابت از مدیران کل استان انتخابش را به سمت ریاست جمهوری آینده تبریک گفت که دولت روحانی را دولت حذف ندانست و معتقداست اگر مدیران کل لایق باشند در دولت ایشان نیز می توانند به مردم خدمت کنند .

حسنوند امنیت استان در طول انتخابات را مرهون تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان ، سپاه و نیروی انتظامی در کنار تشکیلات قضایی استان دانست و با اعلام این که در شورای تامین استان به شکل ویژه ای از این مجموعه ها قدردانی می شود از بحرانی رئیس کل دادگستری استان و سردار عباس زاده با اهداء لوح سپاس تقدیر کرد .

وی با قدردانی از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: اقدامات بیسار برجسته در مقابل اراذل و اوباش، سارقین مسلح و قاچاقچیان موادمخدر در یک ماه گذشته سبب شده است تا شاخص های امنیتی در استان بوشهر مانند ماه های گذشته در ردیف بالایی قرار داشته باشد و استان بوشهر همچنان یکی از امن ترین استان های کشور باشد.

وی اظهار کرد: اگر عشق به امام و مقام معظم رهبری داریم لازم است به‌دور از هر نگاه جناحی و حزبی، دولت آینده را نماینده عالی نظام در حوزه ملی و بین المللی دانسته و معتقد باشیم برای برداشتن موانع، منافع ملی برهر چیز اولویت دارد.

حسنوند بار دیگر با اعلام این که این محرومیت موجود در استان  بدلیل وجود منابع سرشار و پتانسیل های فراوان حق مردم نیست گقت : تعامل و هماهنگی گسترده دستگاه های حاکمیتی در استان می تواند زمینه ساز حل مشکلات مردم باشد .

وی عنوان کرد : بعضی از افراد در استان بوشهر جزیره مدیریتی در استان ایجاد کرده اند .

حسنوند با انتقاد از بخشی از مدیران صنایع بزرگ استان گفت : استاندار نماینده و مدیرعالی دولت در استان بوشهر است و نفر دومی در این جایگاه وجود ندارد.

وی اضافه کرد : بخشی ازمدیران صنایع مانند تشکیلات وزارت نفت در پارس جنوبی ، نفت بهرگان ، خارگ و نیروگاه اتمی به گونه ای رفتار می کنند که جایگاه مدیریت ارشد استان را نادیده می گیرند .

حسنوند گفت : این افراد به گونه ای رفتار می کنند که اگر استاندار در جلسه ای حاضر نبود دون از شان خود می دانند که در جلسات شرکت کنند در حالی که مدیریت عالی دولت در شهرستان ها فرماندار و در بخش ها بخشدار است و مدیران این شرکت ها باید بدانند در هرمکانی که واقع شده اند نماینده دولت در آن بخش و شهرستان را به عنوان بالاترین جایگاه در نظر داشته باشند .

وی اضافه کرد : اگر این مجموعه های خود را جدای از استان بدانند خدمات استان را بر آنها قطع خواهیم کرد .

استاندار بوشهر گفت : مردم در کوچه و بازار می گویند که این همه نفت و گاز و بندر و گمرک داریم اما نرخ زندگی و تهیه ارزاق در استان بوشهر از استان های دیگر زیاد است که به واقع حرف درستی می باشد .

وی افزود : این تنیجه پاس کاری مشکلات مردم بین این مدیر و آن مدیر است و به هر چهار معاونم تاکید می کنم که مسئول نظارت بر زیرمجموعه مدیران با شما است .

حسنوند گفت : مدیرانی که در خدمت مردم نباشند بهتر است قبل از برکنار شدن خود کناره گیری کنند چون این افراد در استان جایگاهی ندارند.

استاندار بوشهر با اشاره به این که اگر حماسه اقتصادی بر دوش مسئولین است لازمه آن داشتن برنامه است گفت: متناسب با کشور در استان بوشهر لازمه تحقق این حماسه داشتن یک برنامه مدون، واقع گرا و مطابق با نیازها و مطالبات مردم است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است اما ماه تعطیلی کار و خدمت به مردم نیست و اگر قدری ساعات اداری کمتر شده است انگیزه خدمت کاهش نیافته است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: پیامک هایی که از طریق مردم بدستم می رسد حاوی پیشنهادات و راهکارهایی برای توسعه استان بوشهر است که در کنار آن شکایتی نیز از عملکرد مدیران دستگاه های اداری مطرح می شود که به عنوان یک ضرورت  برای برنامه ریزی به آن نگاه می کنم.

حسنوند مهمترین مطالبه مردم را در ایجاد یک فرودگاه مدرن، اتصال به شبکه ریلی کشور، واقع شدن منطقه آزاد بوشهر، ایجاد صنایع تکمیلی و زنجیره های پتروشیمی در حوزه کلان استان دانست و افزود: در حوزه شهری عمران شهری از ساحل تا مناطق شهری و در الگوی روستایی شرایط روستای چارک را از ما درخواست دارند.

وی با انتقاد از بخشی از دستگاه حاکمیتی که اقدام به واگذاری زمین های به اشخاص حقیقی یا مجموعه های حقوقی کرده اند عنوان کرد: بر اساس مصوبه های شورای اداری و تامین استان هیچ دستگاه اداری حق واگذاری زمین به هیچ شخص حقیقی یا مجموعه حقوقی ندارد و فقط می تواند با داشتن مجوز از این دو شورا با حفظ ضوابط قانونی اقدام کند.

حسنوند خطاب به مدیران آب و برق و سایر دستگاه های خدمت رسان گفت: در هیچ شرایط مجوزی برای قطع خدماتی مانند آب، برق و گاز مدارس ندارید و در صورت هرگونه مشکل در شهرستان ها فرمانداران و در سطح مرکز استان از معاونین استاندار پیگیری کنید.

/سوک