- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری همایش حجاب و عفاف در عسلویه

عسلویه نیوز – همایش حجاب و عفاف از سوی حوزه مقاومت فاطمه زهرا (س) بسیج سپاه عسلویه در حسینیه صاحب الزمان (عج) برگزار شد.
سید زین العابدین رضوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج سپاه ناحیه عسلویه با بیان این که اگر زن می خواهد به عفت و پاکدامنی او خدشه ای وارد نشود باید از تنهایی با نامحرم بپرهیزد و لباس اعتدال را رعایت نماید، گفت: اگر عفت تبدیل به بی عفتی شود ارزش های یک زن تبدیل به ضد ارزش می شود و برای زن مشکلاتی را به وجود می آورد از جمله این که به وی به عنوان یک کالا نگریسته خواهد شد و دیگر در جامعه احساس آرامش و امنیت نخواهد نمود.
حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: اگر عفت در زن نهادینه شود می تواند به درجه ای برسد که از طرف خداوند بر او وحی نازل شود چنانکه حضرت مریم (س) و مادر حضرت موسی (ع) چنین بودند.
وی با استناد به آیه ۳۱ سوره مبارکه نور خاطرنشان کرد: اگر زن خواسته باشد به حریم او تجاوز نشود و از چشم هوس بازان درامان بماند باید به سویله رعایت حجاب اسلامی از حریم خصوصی خویش محافظت نماید.
وی به سه خصلت که برای زنان فضیلت و برای مردان عیب به شمار می رود اشاره کرد و گفت: زن باید در مواجهه با نامحرم با تکبر و غرور صحبت کند، نه با ناز و کرشمه، اگر با ناز و کرشمه صحبت کند باعث می شود دل هوسبازان را برباید و دوم این که از تنهایی با نامحرم بترسد که سومین نفر شیطان است که نفوذ می کند و سبب می گردد زمینه گناه فراهم شود و در آخر زن باید بخیل باشد تا بتنواند از زندگی و دارایی خود و همسرش محافظت کند.