- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال به ورزش کنگان

عباس تبرکی در نشست شورای ورزش شهرستان کنگان اظهار داشت: جوانان مهم‌ترین قشر در کنگان هستند و بیشتر جمعیت این شهرستان را جوانان تشکیل میدهند و همه مسئولان باید در زمینه گسترش فضاهای ورزشی تلاش کنند تا جوانان بتوانند از این فضاها بهره ببرند.
وی افزود: تلاش زیادی در سه سال اخیر برای توسعه ورزش کنگان صورت گرفته و بیشترین حجم پروژه‌های ورزشی را در این سه سال اجرایی کرده‌ایم.
فرماندار کنگان از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال به ورزش کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان کنگان و همچنین از محل اعتبارات سفر سوم دولت به استان بوشهر در اختیار ورزش این شهرستان قرار گرفته است.
تبرکی تصریح کرد: از محل سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان کنگان، ۹ درصد اعتبارات معادل ۶۰ میلیارد ریال به بخش ورزش این شهرستان اختصاص یافته است.
وی اذعان داشت: این اعتبارات در بخش توسعه زیرساخت‌های ورزش شهرستان کنگان هزینه میشود و از مسئولان ورزش شهرستان انتظار داریم مدیریت خوبی در این عرصه داشته باشند.
فرماندار کنگان گفت: از محل مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان بوشهر نیز ۳۰ میلیارد ریال مربوط به توسعه ورزش شهرستان است.
تبرکی افزود: عملکرد دولت نهم و دهم در زمینه ورزش قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست و دولت عدالت‌محور اهتمام خاصی در طی سال‌های گذشته به ورزش داشته است.
وی با اشاره به کمبود زمین چمن در عسلویه گفت: از سال ۸۵ تاکنون بدلیل برنامه‌ریزی نامناسب اداره کل تربیت بدنی استان این امر محقق نشده است.
تبرکی با اشاره به فعالیت‌های شورای ورزش شهرستان کنگان یادآور شد: این شورا با هدف ساماندهی و برنامه‌ریزی بهتر در امر ورزش تشکیل شده و جلسات منظمی را برگزار میکند.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین رکن در مدیریت ورزش، استفاده حداکثری از حداقل ظرفیت‌ها و امکانات است و مدیران ورزش باید به این مهم توجه کنند.
تبرکی همچنین با انتقاد از واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی اظهار داشت: در جائیکه دولت سرمایه‌گذاری کرده و هر سال هزینه‌هایی را متحمل میشود؛ واگذاری سالن به بخش خصوصی که موجب نارضایتی اهالی ورزش شده اشتباه است و اگر جلوی این کار گرفته نشود بعنوان فرماندار دستور به تعطیلی سالن‌ها خواهم داد.
وی اضافه کرد: استفاده از ساعات تمرین سالن‌های ورزشی باید با اولویت بانوان و هیئت‌های ورزشی شهر باشد و اگر حضور شرکت‌ها مانع استفاده دسته‌جات ورزشی از اماکن ورزشی میشود قرارداد با شرکت‌ها بصورت یکطرفه باید لغو شود.
فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: جوانان شهرها و روستاهای این شهرستان در اولویت نخست استفاده از اماکن ورزشی هستند و نباید حق جوانان ضایع شود.