- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

درخواست مردم روستای بندو برای رفع مشکلات آب روستا

روستای بندو از توابع بخش عسلویه و در منتهی الیه جنوب استان بوشهر  واقع شده که با توجه به اینکه آب این روستا مستقیما  از خط محرم بهرمند نبوده و بعنوان زیر مجموعه روستای سهمو جنوبی و بصورت غیر مستقیم از خط محرم آب این روستا تامین میشود بعضا با مشکلاتی همچون قطعی و کاهش فشار مواجه می شود که این امر باعث شده تا اهالی این روستا درخواست نامه ای را به مسئولان بخش و شهرستان ارسال کرده اند تا شاید مسئولان با کار جهادی در سال جهاد اقتصادی مشکلات آب این روستا را حل نمایند.  

متن درخواست نامه به شرح ذیل می باشد:

 

“ما اهالی روستای بندو از توابع بخش عسلویه شهرستان کنگان و آخرین نقطه استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان می باشیم. از آن جایی که محیط ما زمین های خشک و شوره زار است همیشه مشکل آب داریم .وقتی سایر روستاها از آب مصرفی بهره بردند ما مشکل آب داشتیم و از وقتی هم روستاها از طرح محرم برای آب شرب بهره مند شدند باز ما بی آب ماندیم و اکنون در سال ۹۰ که نباید روستایی در ایران از نعمت آب محروم بماند باز روستای ما آب ندارد .و شاید چندین بار از زبان مسئولین و یا در روزنامه ها و صدا و سیما گفته شده که روستاهای عسلویه از نعمت آب برخوردار شدند . اما روستا ما هیچ وقت در این تعبیر نگنجیده است .و آن مثل معروف بر ما صدق می کند که «آش نخورده و دهان سوخته » .و اگر وضع چنین پیش رود بگمان است که حتی اگر آن ایرانی که بر حسب چشم انداز تا سال ۱۴۰۴ که باید ایرانی پیشرفته و از هر لحاظ تکامل یافته باشد باز این روستای بندو باشد که در این مقوله ایران پیشرفته نگنجد.
بنابراین ما این مشکل خود را به گوش فرماندار محترم می رسانیم چون ایشان مسئول است . ما نمی توانیم ببینیم مشکل آب روستایمان پایه دار مانده و در تلویزیون هر چند وقت جشن محرومیت زدایی گرفته می شود .حتی روستاهای تک خانواری در خراسان شمالی و یا نقاط دور دست و صعب العبور کشور از نعمت آب برخوردار باشد و روستای بندو یکی از روستاهای پایتخت اقتصادی ایران یعنی عسلویه بی آب بماند. واز آن جا که خط محرم به فاصله حدود۲۰ متری از کنار روستا می گذرد وکلی از زمین ها اشغال کرده است چه می شود اگر زخم التیام یافته آب روستای بندو از این خط پانسمان شود . مگر روستاهای برکه دکا و کوشکنار) استان هرمزگان) چه امتیازی برتر دارند که مستقیماً از این خط آب میگیرند و روستای بندو ندارد.