- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

هشدار جلالیان نسبت به تاخیر در اجرای پروژه پارس جنوبی

نماینده دیر و کنگان و جم ضمن اشاره به نگرانی مردم منطقه بوشهر و کارشناسان از تاخیر دولت در بهره برداری از پروژه پارس جنوبی گفت: نگران این هستیم که تا پروژه به بهره برداری برسد قطر ذخایر مشترک را خالی کرده باشد.

عسکرجلالیان نماینده مردم دیر، کنگان و جم در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: پارس جنوبی پروژه ای ملی است و انجام آن کاری سنگین است.

وی با اشاره به قراردادهای اخیر دولت در این مورد گفت: ما خوشبین هستیم و امیدواریم که وعده های دولت در موعد مقرر به انجام برسد که اگر اینطور نشود شریک قطری ما مخازن مشترک را خالی خواهد کرد.

جلالیان با اشاره به نگرانی های موجود در میان توده مردم بوشهر نسبت به تاخیر در اجرایی شدن پروژه های پارس جنوبی گفت: در پارس جنوبی باید جذب سرمایه افزایش یابد و انجام پروژه ها سرعت گیرد تا در زمان مقرر این پروژه ها به بهره برداری برسد چرا که اگر انجام پروژه ها سرعت نگیرد تمام سرمایه گذاری های قبلی نیز به هدر خواهد رفت و بعد از افتتاح پتروشیمی مشکل تامین خوراک این پروژه ها به وجود خواهد آمد.

وی همچنین افزود: مسئولان باید مواظب رقیب قطری باشند که با جدیت هر چه بیشتر و سرمایه گذاری فراوان دارد گاز مخازن مشترک را برداشت می کند.