- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی دانشگاه آزاد جم در مهر امسال

عسگر جلالیان در نشست هماهنگی راه‌اندازی دانشگاه آزاد در جم اظهار داشت: شهرستان جم دارای پیشینه درخشانی در علم و ادب ایران اسلامی است و افراد بزرگ و دانشمندی را به کشور معرفی کرده و باید از این پیشینه دفاع کنیم.
وی افزود: باید نسبت به گسترش نهادهای علمی و آموزشی در این شهرستان اهتمام ورزیم تا شاهد اعتلای بیش از پیش جم در عرصه علم و دانش باشیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی جم در مهرماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و جناب کارگر از شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی جم نیز مسئول راه‌اندازی این دانشگاه شده و همه باید کمک کنیم و در راه‌اندازی این دانشگاه فعالیت کنیم.
جلالیان تصریح کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار همراهی و تعامل داریم و بویژه در ابتدای راه‌اندازی این دانشگاه، همه مردم و مسئولان در حد توان همکاری کنند تا این موقعیت ارزشمند هدر نرود.
وی اضافه کرد: دانشگاه می‌تواند موجبات رشد و تعالی شهرستان را فراهم کند و انتظار داریم جوانان و نوجوانان علاقمند با ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی، آینده خوبی را برای جم رقم بزنند.
در ادامه مسئول راه‌اندازی دانشگاه آزاد جم نیز بیان داشت: مکان ابتدایی دانشگاه آزاد جم، ساختمان کانون شهید مطهری وابسته به آموزش و پرورش است و رشته‌های مورد تأکید ما نیز، رشته‌های مورد نیاز و مرتبط با صنعت نفت خواهد بود.
محمد کارگر با اشاره بر اینکه رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در سال اول، تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد افزود: تأکید ما بر رشته‌های مورد نیاز منطقه همچون الکترونیک، حسابداری، کامپیوتر، مدیریت‌ها، حقوق و روانشناسی است، اما در سال اول با حداکثر دو یا سه رشته بیشتر موافقت نمی‌شود.
این مسئول با تقدیر از زحماتی که تاکنون برای راه‌اندازی این مرکز آموزش‌ عالی کشیده شده گفت: رئیس منطقه ۱۶ دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر، رئیس دانشگاه آزاد دشتستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جم و شوراهای اسلامی شهر و شهرستان جم برای راه‌اندازی این دانشگاه همکاری زیادی داشته‌اند که لازم است از این عزیزان و سایر دوستانی که تلاش کرده‌اند تقدیر کنیم.
کارگر در پایان اذعان داشت: تاسیس دانشگاه از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است و امیدوار هستیم بتوانیم در خدمتگزاری به مردم از همه ظرفیت موجود استفاده کنیم.