- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه اندازی دانشکده نفت و گاز در عسلویه/تاسیس دانشگاه تک جنسیتی ویژه خواهران

“عسلویه نیوز” [1] ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی کنگان ونفت وگاز عسلویه و تاسیس دانشگاه تک جنسیتی ویژه خواهران در استان خبر داد.

جمال زاده [2]

به گزارش “عسلویه نیوز” [1]دکتر عبدالرضا جمال زاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بعداز ظهر روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه هدف از برگزاری این جلسه را انس الفت با خبرنگاران و آشنایی با اهداف و برنامه های این دانشگاه عنوان کرد.

خبرنگاران دیده بان امین و چشمان تیزبین برای مدیران جامعه هستند

وی در ابتدای سخنان خود به تبیین جایگاه خبرنگار در جامعه پرداخت، و اشاره کرد: جایگاه خبرنگاری جایگاه ارزشمندی است و بسیار می تواند در رشد جامعه تاثیرگذار باشد و آن را به سوی کمال سوق دهد.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اضافه کرد: خبرنگاران دیده بان امین و چشمان تیزبین برای مدیران جامعه هستند که می توانند اتفاقات را پیش بینی کنند و همچنین مدیریت کلان کشور در هر جامعه ای را جهت دهند.

وی افزود: هیچ جامعه ای از خانواده گرفته تا جامعه کشور و بین الملل نمی تواند بدون خبر و خبرنگاری به زندگی خود با صحت و کمال ادامه دهد.

وجود ۴۰۰ شعبه دانشگاه آزاد در داخل و خارج از کشور

دکتر جمال زاده در ادامه به جایگاه دانشگاه آزاد در کشور و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد جایگاه ویژه ای در کشور و بین الملل پیدا کرده و بیش از ۴۰۰ شعبه در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

وی تعداد شعب دانشگاه آزاد در خارج از کشور را ۲۵ شعبه عنوان کرد و افزود: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در حال حاضر در دانشگاه های کشور در حال تحصیل است و این یک بار مضاعفی را برای دولت و وزارت علوم به وجود آورده بود که دانشگاه آزاد بخشی از این بار به دوش می کشد.

وی با بیان اینکه این دهه را با عنوان دهه ی رقابت با دانشگاه های بین الملل نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه های آزاد در سطح کشور امروزه در حال رقابت با بعضی از دانشگاه های بین المللی جهانی و یا دانشگاه های داخلی معتبر هستند.

دکتر جمال زاده گفت: امروز شاهد آن هستیم که یک میلیون تومانی که امام برای راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی هزینه کردند چقدر موثر بوده و حال این درخت، درختی تنومندی در عرصه علم و دانش شده  و ثمرات ارزشمندی به بار داده است.

وی تصریح کرد: امروز شعار دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور این است که ما می خواهیم متخصصین و پژوهشگران توانمند و ارزشمند و بصیر و مبتنی بر مفاهیم و ارزش های دینی تحویل جامعه بدهیم؛  برای ما دانشجو و استادی ارزشمند است که اهل تخصص بوده و توانایی آموزشی داشته باشد.

وجود ۴۰ هزار دانشجو و ۱۵۰ رشته درسطح در استان

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بیان کرد: این دانشگاه در حال حاضر در سطح استان ۴۰ هزار دانشجو را در حال تربیت دارد و بیش از ۱۵۰ رشته در شهرستان های مختلف در ۱۲ واحد و مرکز در حال فعالیت دارد.

 دکتر جمال زاده در ادامه سخنان خود تعداد مقالات علمی چاپ شده در ISI را ۲۰۹ مقاله تا خرداد ماه سال ۹۲، پنج مجله علمی مصوب شده، طرح های پژوهشی خاتمه یافته را ۹۱ طرح و در حال اجرا را ۶۷ طرح و ۳۰ اختراع مربوط به واحد بوشهر از سوی دانشجویان و اساتید این دانشگاه عنوان کرد.

وی ادامه داد: تا به حال سه تفاهم نامه با پارک علم و فناوری، فرماندهی دریابانی استان بوشهر و پژوهشکده ملی کشور امضا شده است؛ همچنین۱۰ همایش ملی و تعداد ۲۰ همایش استانی و یک همایش بین اللملی برگزار شده است.

راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی کنگان و دانشکده نفت و گاز در عسلویه

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در ادامه از راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی کنگان و دانشکده نفت و گاز در عسلویه در آینده نزدیک خبر داد، و عنوان کرد: مقدمات و بررسی ها وهماهنگی های لازم در خصوص تاسیس آن صورت گرفته شده است.

تاسیس یک دانشگاه تک جنسیتی ویژه خواهران

تاسیس یک دانشگاه تک جنسیتی ویژه خواهران از دیگر برنامه هایی بود که دکتر جمال زاده به آن اشاره کرد و ابراز داشت: بنا است دانشگاه تک جنسیتی در استان بوشهر راه اندازی شود که این مساله در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تصویب شده و هماهنگی های آن انجام شده است.

ساخت دانشکده پزشکی و پیراپزشکی به مساحت ۵۰ هکتار

تخصیص زمینی به مساحت ۵۰ هکتار جهت ساخت دانشکده پزشکی و پیراپزشکی از دیگر برنامه هایی بود که ریاست دانشگاه آزاد واحد بوشهر به آن پرداخت، و بیان کرد: این طرح نیز جزء مصوبه سازمان مرکزی است که در مرکز هر استان یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی آموزشی و درمانی راه اندازی شود که البته در حال حاضر در برخی از استان ها این طرح راه اندازی شده است.

ساخت کلنیک مشاوره و درمان برای دانشجویان در آینده نزدیک

وی از ساخت کلنیک مشاوره و درمان برای دانشجویان خبر داد و اظهار داشت: هماهنگی لازم با دانشگاه پزشکی صورت گرفته و همچنین قردادهایی امضا شده که این کلنیک در اختیار دانشجویان قرار داده شود.

افتتاح مسجد، ساخت دیوار دور دانشگاه، ایجاد خوابگاهی برای پسران و تاسیس دانشکده ای جهت رشته های برق و کامپیوتر از دیگر برنامه های عمرانی بود که دکتر جمال زاده به آنها اشاره کرد.

کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد باشند هیچ تفاوتی با دیگر افراد برای جذب ندارند

وی در ادامه در خصوص طریقه جذب اساتید در دانشگاه عنوان داشت: برای جذب باید مسیری طی شود. سالانه دوبار فراخوان جهت جذب و تدریس در دانشگاه ها اعلام می شود که افراد بعد از ثبت نام از آنها مصاحبه ای به عمل می آید و سپس صلاحیت های آنان بررسی می شود و با تحقیق ها و استعلام  آنان  و سپس و بر اساس نمره کسب شده، در واحد ها جذب می شوند.

وی افزود: کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد باشند هیچ تفاوتی با دیگر افراد فارغ التحصیل شده از دانشگاه های دیگر ندارند و در شرایط یکسانی هستند.

افزایش سه درصدی شهریه در سال جدید

دکتر جمال زاده پیرامون چگونگی افزایش شهریه در سال جدید ابراز داشت: امسال با توجه به اینکه اعلام شده بود ۲۰درصد افزایش شهریه خواهیم داشت اما ۱۷درصد آن را ریاست عالی دانشگاه آزاد تخفیف دادند و در سال جدید فقط سه درصد افزایش شهریه را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: رتبه های اول تا سوم هر رشته و افرادی که به لحاظ مقالات پژوهشی و تحقیقاتی مقام هایی را کسب می کنند و یا ورزشکاران با آوردن مقام، شامل تخفیف شهریه می شوند.

افزایش ۱۲ رشته دکترا و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد تا سال ۹۵

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تفکیک دانشگاه های منطقه ۱۶ (استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) اظهار داشت: بنای دانشگاه این است که مناطقی که دو یا سه استان تحت پوشش دارند به یک استان تبدیل شود و دانشگاه ها به سمت هیئت امنایی تبدیل شود.

معاون آموزش دانشگاه آزاد بوشهر در خصوص توسعه رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا گفت: توسعه رشته بر اساس منطق نیاز صورت می گیرد که در این راستا طرح جامعی در دانشگاه آزاد بوشهر تصویب شده است که در این طرح که برنامه توسعه دانشگاه تا سال ۹۵ تدوین شده است و عمده این تحولات در تحصیلات تکمیلی صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: ۱۲ رشته دکترا و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه اضافه خواهد شد که اجرای این طرح آموزشی می تواند گامی موثر و بروز زمینه های لازم برای ارتقا و پیشرفت استان را فراهم نماید.

دکتر جمال زاده تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد را دو هزار ۲۰۰ نفر در تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از این رشته ها در گذشته ایجاد شده اما نیاز است در جهت ارتقا این رشته ها نیز تلاش شود؛ البته پیش بینی هایی برای ارتقا آنها انجام شده است.

راه اندازی دوره های مجازی در آینده نه چندان دور

وی در خصوص تحصیل از طریق دوره های مجازی  گفت: از طریق معاونت آموزش دانشگاه و دفتر برنامه ریزی، در این بخش بررسی های لازم انجام شود و در آینده زمینه ایجاد و بست دوره های مجازی فراهم خواهد شد. البته در حال حاضر نیز دوره های آموزشی کوتاه مدت که نیاز تخصصی ادارات و سازمان ها است در دست اجرا قرار دارد و نیاز است که حداقل هزار دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار شود.

تعداد۱۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در علوم و تحقیقات بوشهر دایر است

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در ادامه به دانشگاه علوم و تحقیقات اشاره کرد و بیان داشت: این دانشگاه وابسته به دانشگاه آزاد بوده و در آن تعداد۱۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دایر است و در حدود دو هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و بنا است طی دو سال آینده به صورت مستقل فعالیت نماید.

پاسخ جالب دکتر جمال زاده به یک سوال؛ «پژوهشکده هوا و فضا رفت تو هوا!!»

دکتر جمال زاده در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تاسیس پژوهشکده هوا و فضا به کجا رسیده است با خنده گفت: «پژوهشکده هوا و فضا رفت تو هوا!!»

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در پاسخ به این سوال گفت: در این زمینه فعالیت هایی انجام شد و کارگاه های آموزشی نیز دایر گردید.

وی افزود: برای راه اندازی یک مرکز تحقیقات هوا و فضا نیاز است مجوز آن گرفته شود و همچنین اقداماتی دیگری نیز صورت گیرد اما این کار نیاز به مدت زمان زیادی وقت است که این مرکز تاسیس شود./اختصاصی
 

انتهای پیام/ GAMNEWS.IR