- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آخرین شنیده ها از ترکیب کابینه روحانی

آغاز مرداد و نزدیکی به زمان تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری منتخب سبب شده تا گمانه زنی های رسانه ای برای تشکیل کابینه جدید، شدت بگیرد. آنگونه که در لابی های مجلس شورای اسلامی و سخنان خصوصی نمایندگان پیداست، حسن روحانی به چینش نهایی کابینه پیشنهادی خود برای معرفی به مجلس تا حدود زیادی دست یافته و رایزنی های نهایی برای چند پست همچنان ادامه دارد.

شفاف: آغاز مرداد و نزدیکی به زمان تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری منتخب سبب شده تا گمانه زنی های رسانه ای برای تشکیل کابینه جدید، شدت بگیرد. آنگونه که در لابی های مجلس شورای اسلامی و سخنان خصوصی نمایندگان پیداست، حسن روحانی به چینش نهایی کابینه پیشنهادی خود برای معرفی به مجلس تا حدود زیادی دست یافته و رایزنی های نهایی برای چند پست همچنان ادامه دارد.

برخی از آخرین گمانه زنی ها به شرح زیر است: سیدرضا صالحی امیری و محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش، سیداحمد معتمدی و نصرالله جهانگرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدباقر نوبخت و نهاوندیان وزارت اقتصاد، ظریف و واعظی وزارت امور خارجه، مرضیه وحید دستجردی و مسعود پزشکیان وزارت بهداشت، عیسی کلانتری و محمود حجتی وزارت کشاورزی، حجت الاسلام شوشتری و مرتضی بختیاری وزارت دادگستری، حسین علایی و شمخانی وزارت دفاع، عبدالعلی زاده و عباس آخوندی وزارت راه و شهرسازی، نعمت زاده و نهاوندیان وزارت صنعت، توفیقی و جواد اطاعات وزارت علوم، زم و آشنا وزارت فرهنگ و ارشاد، مرتضی بانک و عبدالرضا عزیزی وزارت کار، محمد شریعتمداری و سید محمود علوی وزارت کشور، ترکان و زنکنه وزارت نفت، نامجو و بیطرف وزارت نیرو، سلطانی فرد و محمد فرد وزارت ورزش.

پست معاون اولی هم به محمد شریعتمداری یا اسحاق جهانگیری خواهد رسید. در این میان شنیده های سه شنبه شب خبرنگار شفاف حاکی از لابی گسترده کارگزاران برای معاون اولی جهانگیری حکایت دارد. در این میان برخی هم معتقدند محمد شریعتمداری به دلیل خصوصیات شخصی و سابقه دیرینه اش در تعامل با جریان های سیاسی کشور و محبوبیت بین مسئوولین کشور، گزینه بهتری برای تصدی این پست است. نام محمد فروزنده هم پیش از این برای معاون اولی مطرح بود که وی احتمالا راهی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خواهد شد تا بر صندلی سعید جلیلی تکیه بزند. نام محمد نهاوندیان هم برای معاون اولی از برخی نمایندگان شنیده شده است.

برای وزارت اطلاعات هم نام محسن قمی ،شوشتری، یونسی و شفیعی شنیده می شود.

برخی تحلیلگران معتقدند روحانی برای گذر از شرایط فعلی کشور مدیران خود را متشکل از نیروهای باتجربه در سطح یک و جوان در سطوح بعدی انتخاب خواهد کرد.