- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد جدی شود

 امام جمعه برازجان گفت: رعایت حرمت ماه رمضان واجب است و ضروری است که با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد جدی شود.

خبرگزاری فارس: با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد جدی شود

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اظهار داشت: ماه رمضان پرخیر و برکت‌ترین ماه است و تمام حسنات و نیکی‌ها در این ماه اجر و پاداشی بیشتر از سایر ماه‌های سال دارند.

امام جمعه برازجان با تاکید بر اهمیت صله ارحام در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در اعمال ماه مبارک رمضان بسیار مورد تاکید بوده و سفارش زیادی در ارتباط با آن شده، صله ارحام است و در ماه مبارک رمضان اجر و پاداش این عمل بیشتر از ماه‌ها و اوقات دیگر سال است.

مصلح با بیان اینکه افرادی که از برکات این ماه محروم شده‌اند در واقع افراد بدبخت هستند، بیان کرد: بهره‌مندی از فضایل و برکات این ماه بسیار ارزشمند است و باید از تمام توان خود برای بهره‌مندی از فضایل این ماه باید استفاده کنیم و بدبخت کسی است که از فضائل و برکات این ماه محروم شده و استفاده کافی را از آن نبرده است.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: ماه مبارک رمضان، ماه تقویت ایمان و باورهای دینی، دوری از فساد و تباهی و همچنین زمینه‌ای برای خودسازی و خدامحوری در کارها است و همچنین فرصتی مناسب برای ارتباط قلبی با پروردگار، ریزش بدی‌ها و رویش خوبی‌ها در بین مردم است.

این مسئول بهره‌برداری از برکات ماه ضیافت الهی به ویژه شب‌های قدر را پراهمیت دانست و یادآور شد: فرصت‌شناسی نسبت به ماه رمضان و سفارش برکات این ماه پربرکت به مردم از اهمیتی بالا برخوردار است.

امام جمعه برازجان اذعان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های دینی و فرهنگی جامعه است و انتظار می‌رود با دعوت مردم به وظیفه‌شناسی در این ماه پرخیر و برکت زمینه را برای این امر هموار کنیم.

مصلح عنوان کرد: رعایت حرمت و شأن ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و در این ایام باید با تعطیلی غذاخوری‌های شهر، تشویق نوجوانان به روزه گرفتن، کاستن از کارهای سخت و سنگین و برخورد با حرمت‌شکنان توأم باشد. 

وی بیان کرد: در سطح شهرستان دشتستان به برکت حضور هیئات مذهبی و دینی و کانون‌های فرهنگی همواره اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه فرهنگ اسلامی صورت پذیرفته و از ایشان می‌خواهیم با بهره‌گیری از فرصت‌های این ماه مبارک اقدامات گسترده‌تری نسبت به سایر ایام سال انجام دهند.