- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گاز بزرگترین فاز پارس جنوبی زمستان امسال به شبکه سراسری تزریق می‌شود

“عسلویه نیوز” [1] مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: گاز فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی زمستان امسال به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
گاز [2]
به گزارش “عسلویه نیوز [1]” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمد جواد شمس با بیان اینکه گاز فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی زمستان امسال به شبکه سراسری تزریق می‌شود، اظهار داشت: این پروژه هم اکنون در مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی است و انتظار داریم واحدهای فرآیندی این فاز نیز با توجه به حساس بودن مراحل پیش راه‌اندازی، به‌زودی آماده راه‌اندازی و فرآوری گاز باشند.

وی افزود: در بخش دریایی نیز عملیات پیش راه‌اندازی نخستین سکو در مراحل پایانی است و به‌زودی عملیات راه‌اندازی و تولید گاز از این سکو آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز با مطلوب ارزیابی کردن مراحل مختلف اجرایی این طرح توسعه در یک ماه گذشته تلاش و همکاری‌های مجریان و کارکنان واحدهای کارفرمایی و پیمانکاری را مورد تقدیر قرار داد.

محمدرضا زهیری افزود: طرح توسعه فاز ۱۲ به منظور تولید روزانه ۸۱میلیون متر مکعب گاز طبیعی برای تزریق به خط لوله ششم سراسری گاز کشور، ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی سنگین و ۷۵۰ تن گوگرد گرانول (دانه بندی شده) در سایت دو منطقه عسلویه در دست اجراست.