- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تولید روزانه ۱۵۰ تن پسماند در شهرستان عسلویه

عسلویه نیوز” [1] فرماندار عسلویه گفت: روزانه ۱۵۰ تن پسماند در شهرستان عسلویه تولید می‌شود.
 فرماندار [2]
به گزارش “عسلویه نیوز” [1] مجید محمودی ظهر پنجشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: مدیریت پسماند از مسائل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و از محیط زیست هم می‌خواهیم که همکاری بیشتری در این راستا داشته باشد.

وی در ادامه به میزان تولید پسماند در شهرستان عسلویه اشاره کرد و بیان داشت: روزانه ۱۵۰ تن پسماند در عسلویه تولید می‌شود که ۸۰ تن مربوط به منطقه ویژه پارس است و ۷۰ تن نیز به شهرها و روستاهای شهرستان عسلویه است.

فرماندار شهرستان عسلویه در ادامه خاطرنشان ساخت: طرح مطالعاتی جدید باید برای ساماندهی پسماند در منطقه انجام شود.

وی ادامه داد: قرار بود ۱۰۰ هکتار زمین برای این کار اختصاص یابد که از مسئولان منطقه ویژه می‌خواهیم همکاری کنند تا در اسرع وقت شاهد اجرای این طرح بسیار مهم باشیم.

محمودی در ادامه خواستار همکاری بیشتر برای رفع مشکلات زیست‌محیطی در شهرستان عسلویه شد و بیان داشت: بعضی از روستاهای همجوار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از وضعیت آلایندگی رنج می‌برند که لازم برای رفع این مشکلات تلاش شود.

مخالفت با اجرای سایت پسماند در منطقه جائینک تنگستان

پرویز شعبانی معاون عمرانی فرماندار تنگستان نیز با انتقاد از برخی تصمیمات در زمینه محیط زیست در شهرستان تمگستان، اظهار داشت: متاسفانه برخی از تصمیمات نوعی ظلم به مردم شهرستان تنگستان است..

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه راه‌اندازی سایت پسماند جائینک در تنگستان را نمی‌دهیم گفت: مردم این شهرستان به هیج وجه اجازه نمی‌دهند این سایت راه‌اندازی شود و از مسئولان و تصمیم‌گیران می‌خواهیم فکری به حال خود کنند.

معاون فرماندار تنگستان اظهار کرد: بزرگترین جرم تنگستان این است که نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان است و نباید مورد ظلم واقع شود.

شعبانی افزود: سرریز حوزه آبریز که از کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد از جائینک عبور می‌کند و به هیچ وجه مردم و مسئولان تنگستان اجازه اجرای این طرح را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه اجرای فاضلاب بوشهر در تنگستان هیچ توجیهی ندارد، افزود: زمانی که فاضلاب بوشهر را در تنگستان راه‌اندازی کردند قول دادند که کاری کنند که از انتشار بوی بد و متعفن جلوگیری کنند که محقق نشده است.

معاون عمرانی فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: مردم منطقه گورک‌ها از فاضلاب بوشهر عذاب می‌کشند و ناراضی هستند.

شعبانی تصریح کرد: مگر مردم دلوار و اهرم حق زندگی سالم ندارند، چرا مسئولان به فکر بهبود وضعیت بهداشتی و زیست محیطی در این مناطق نیستند./مهر