- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تجمیع پسماند شهرستان‌های کنگان و دیر و عسلویه در یک نقطه

“عسلویه نیوز” [1] مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از ایجاد سایت مجتمع برای تجمیع پسماند شهرستان‌های کنگان و دیر و عسلویه در یک نقطه خبر داد.
پسماند [2]
به گزارش “عسلویه نیوز” [1]علی اصغر مطهری ظهر پنجشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم پسماند را به صورت بهتری مدیریت کنیم باید از روش‌های علمی استفاده کنیم و اجرای طرح‌های مطالعاتی نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اظهارنظرهای صورت گرفته در مورد سایت جائینک در شهرستان تنگستان، اضافه کرد: مکان این سایت با انجام کارهای کارشناسی دقیق انجام شده است و محل مناسبی برای این کار است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر به مخالفت برخی از مسئولان شهرستان تنگستان با این سایت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مخالفت مسئولان شهرستان باید با این موضوع کارشناسانه باشد و نباید اظهار نظرهای غیرتخصصی در این زمینه صورت بگیرد.

وی به مزایای این سایت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، پسماند دو شهرستان بوشهر و تنگستان در یک محل تجمیع می‌شود که از نظر هزینه‌کرد کمک زیادی به مدیریت پسماند می‌کند.

مطهری در ادامه با اشاره به تجمیع پسماند شهرستان‌های کنگان و دیر و عسلویه در یک نقطه واحد، اذعان داشت: این تجمیع باعث می‌شود تا هزینه‌های پسماند بین شهرداری‌ها سرشکن شود.

وی خواستار تلاش همه مسئولان و مردم برای رفع تدریجی مشکلات زیست‌محیطی شد و افزود: با توجه به مشکلاتی که شهرداری‌ها در زمینه مدیریت و حمل و نقل و نگهداری پساندها دارند، تجمیع پسماند شهرستان‌های می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بهتر این موضوع داشته باشد./مهر