- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گلایه اهالی عسلویه از نماینده جنوب استان + تصویر

“عسلویه نیوز” دکتر موسی احمدی نماینده ی مردم کنگان ، عسلویه ، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در سالی که گذشت تذکراتی به رئیس جمهور و وزرای دولت داشت که سایت منتسب به او لیستی از آنها را روی خروجی خود قرار داده است.

به گزارش “عسلویه نیوز” نایبند نوشت: دکتر موسی احمدی نماینده ی مردم کنگان ، عسلویه ، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در سالی که گذشت تذکراتی به رئیس جمهور و وزرای دولت داشت که سایت منتسب به او لیستی از آنها را روی خروجی خود قرار داده است.

از مهمترین خواسته های ایشان می توان به حذف غیر عادلانه ی حق بدی آب و هوا در احکام حقوقی کارمندان استان های خوزستان و بوشهر ، تسریع در آزادی ملوانان دیری زندانی در قطر و همچنین تسریع در حل مشکلات ورزش حوزه ی انتخابیه ، صدور دستور جلوگیری از انتزاع بخشهایی از خاک بوشهر و هرمزگان و الحاق آن به فارس اشاره کرد.

در لیست تذکرهای دکتر احمدی به مسئولان جایی نامی از عسلویه ذکر نشده است! در حالی که شهرهای دیگر حوزه ی انتخابیه هرکدام سهمی قابل توجه از خواسته های این نماینده را داشتند. این سوالات پیش می آید که چرا نماینده ای که حوزه ی انتخابیه اش از دیر تا جم و عسلویه است فقط به چند مورد کوتاه و آن هم قسمتی از حوزه ی خود اشاره می کند؟!

و این سوال پیش می آید که چرا هیچ یک از خواسته های شهرستان عسلویه در آن قید نشده است ؟  شهرستان عسلویه نیمی از کل گاز ایران را تامین می کند و یکی از مهمترین مناطق اقتصادی ایران است چرا فقط هنگامی که حرف از جدایی این منطقه از بوشهر در محافل خبری و دولتی و حکومتی به میان می آید بر آشفته و دستپاچه می شویم و وسایل و ابزار را در حمایت از عسلویه به کار میگیریم؟! چون عسلویه منبع ثروت است و برای استان بوشهر یک سرمایه ی تمام نشدنی و جدایی آن از استان اتفاقی غیر قابل باور است!

ولی وقتی سخن از مشکلات این شهرستان به میان می آید به اما و اگرهای بی اساس می افتیم و هیچگونه دفاعی از آن نمی کنیم؟! بیش از ۸ سال است بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه در حال ساخته شدن است! آیا این باور کردنی است تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی این همه مدت به طول انجامد ؟ شهرهای دیگر بعد از ما شروع کردند و قبل از ما تمام نمودند!

آلودگی هوای عسلویه یکی از نتایج ناخواسته ی صنعت نفت در عسلویه به شمار می رود که مشکلات عدیده ای از جمله افزایش سقط جنین و سرطان را به وجود آورده است. حل و فصل این مورد در طول ۱۴ سال فعالیت پارس جنوبی در این شهرستان ، از مهمترین خواسته های اهالی عسلویه بوده است. با این وجود چرا هیچ تذکری به وزیر بهداشت ، وزیر نفت ، وزیر کشور و رئیس جمهور داده نشده است؟

 

 

http://atieyeh.ir/images/akhbar/tazakor1.jpg

http://atieyeh.ir/images/akhbar/tazakor2.jpg

http://atieyeh.ir/images/akhbar/tazakor3.jpg

منبع: نایبند