- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افتتاح فاز دوم پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مروارید در عسلویه حضور رئیس جمهور

فاز دوم مجتمع پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مروارید واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فردا (چهارشنبه ۶ مرداد) با حضور دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری و دکتر سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت به طور رسمی افتتاح می شوند.

با افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی پردیس، ظرفیت اسمی تولید اوره گرانول کشور به میزان سالانه یک میلیون و  ۷۵ هزار تن افزایش می یابد؛ ضمن اینکه به میزان ۶۸۰ هزار تن در سال به تولید آمونیاک کشور نیز اضافه خواهد شد.

همچنین با افتتاح و بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مروارید، سالانه ۵۰۰ هزار تن اتیلن و ۴۷ هزار تن برش های سه کربنه و سنگین تر از اتان به عنوان تامین کننده اولیه خوراک خط لوله اتیلن غرب، به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می شود.

علاوه بر مزیت های یاد شده با راه اندازی این مجتمع ها سالانه ۵۵۰ میلیون دلار سود به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.

با راه اندازی فاز دوم مجتمع پتروشیمی پردیس و مجتمع پتروشیمی مروارید، برای یک هزار و ۲۰ نفر به طور مستقیم و برای ۱۵هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم، فرصت شغلی ایجاد می شود.

عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع پردیس در سال ۱۳۸۳ آغاز شد؛ برای ساخت این واحد ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است که با راه اندازی و بهره برداری از این واحد عظیم، سالانه ۲۸۰ میلیون دلار  سود نصیب کشور می شود.

دانش فنی واحدهای آمونیاک پتروشیمی پردیس، از شرکت «ام.دابلیو.کلوگ» انگلستان و لیسانس واحدهای اوره این پتروشیمی، از شرکت «استامی کربن» هلند گرفته شده است.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی مروارید از ابتدای سال ۱۳۸۵ در منطقه ویژه پارس، آغاز شد؛ این مجتمع با سرمایه گذاری ۴۵۶ میلیون دلار ساخته شده است و پس از راه اندازی سالانه ۲۷۰ میلیون دلار سود نصیب کشور می کند.