- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۲۰ میلیارد ریال برای احداث مصلی در برازجان هزینه شد

امام جمعه برازجان گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای احداث مصلی در برازجان هزینه شد.

خبرگزاری فارس: 20 میلیارد ریال برای احداث مصلی در برازجان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در بازدید مسئولان دشتستان از مصلای جمعه برازجان اظهار داشت: ساخت مصلای برازجان از برنامه‌های مهم در راستای توسعه اماکن دینی دشتستان است و در این پروژه از منابع مختلف مالی بهره‌ برده‌ایم.

وی افزود: این مصلی تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی احداث شده است.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: از این میزان افزون بر ۶۷ درصد از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل کمک‌های مردمی و خیرین برازجان تامین شده است.

مصلح ادامه داد: تجهیز این مکان به تمامی امکانات مورد نیاز از اهدافی بوده که در ساخت این بنا دنبال شده و هم‌اکنون بخش عمده شبستان اصلی، حسینیه متعلق به مسجد، خانه عالم، بخش زیادی از حجره‌ها و سرویس‌های بهداشتی برادران و خواهران و دستگاه‌های سرمایشی و تاسیسات اصلی به پایان رسیده است.

وی با اشاره به توسعه فرهنگی مصلی جمعه برازجان یادآور شد: تاسیس کتابخانه دیجیتال در مصلای نماز جمعه برازجان از اهداف مهمی است که به منظور توسعه فرهنگی این جایگاه در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون شاهد اتمام این پروژه مهم فرهنگی هستیم.

مصلح عنوان کرد: قسمت رواق، محوطه اصلی و سقف سبک این مصلی ناتمام مانده که با همت مضاعف و حمایت مسئولان در آینده بسیار نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان داشت: نماز جمعه شهر برازجان از جمله اولین نماز جمعه‌های کشور است که در این سه دهه منشأ برکات و خیرات زیادی برای اسلام و انقلاب بوده است.

مصلح با اشاره به نقش این مصلی در حمایت از رزمندگان ایران در هشت سال نبرد مقدس افزود: این مرکز نقش بسزایی در حمایت از جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های سیاسی و فرهنگی ایفا کرده است.

امام جمعه برازجان متذکر شد: در سه دهه گذشته نماز جمعه برازجان در یک سوله برگزار می‌شد که این مکان به مسجد اهل‌بیت تغییر نام یافت و همچنان ناتمام مانده بود و در پنج سال اخیر به همت و مشارکت مردم و حمایت دولت خدمتگزار نهم و دهم بخش عظیمی از این مسجد و مصلی به بهره‌برداری رسید.