- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

حضور پر قدرت در اوپک گازی در سایه برنامه ریزی، ممکن است

“عسلویه نیوز” جمیری گفت: برای اینکه بخواهیم در اوپک گازی نقش پررنگ و اصلی تری را بر عهده بگیریم و به جای اینکه اجرا کننده تصمیمات دیگران در مورد گاز باشیم خود در این زمینه اقدام به تصمیم سازی کنیم، بیش از هر چیز نیازمند به برنامه ریزی هستیم.

به گزارش “عسلویه نیوز” دومین اجلاس کشورهای صادر کننده گاز در روسیه در حالی در چند هفته گذشته تشکیل شد که رئیس دولت دهم در قامت نماینده جمهوری اسلامی ایران یکی از آخرین سفرهایش به خارج از کشور را انجام می داد .

پیرامون این سفر، اهمیت نقش اوپک گازی در جهان و همچنین نقش ایران در اوپک گازی با عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نهم به گفتگو بنشینیم و مهمترین دیدگاه های مطرح شده در این گفتگو از سوی نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی را بیان کنیم.

جایگاه اوپک گازی در برابر اوپک نفتی

اوپک گازی یا همان اجلاس کشورهای صادر کننده گاز، یک اجلاس نوپا و جدیدی است و تا به حال دو دوره از این اجلاس برگزار شده است این در حالی است که اوپک نفتی بسیار با قدمت تر است.

راهکار ارتقای نقش ایران در اجلاس های بین المللی

اگر بخواهیم در اجلاس های کشورهای صادر کننده گاز، جایگاه ویژه ممتازی داشته باشیم باید بتوانیم منایع خود را، به خصوص منابع و میادین مشترک، مدیریت کنیم به نحوی که از میزان برداشتمان از این منابع از کشورهای همسایه پیشی نگیرد حداقل به میزان برداشت آنها برداشت داشته باشیم.

نتایج سفر رئیس جمهور به دومین اجلاس کشورهای تولید کننده گاز

من امیدوارم این سفر که جزو سفره های پایانی رئیس دولت دهم به خارج از کشور بود دارای نتایج و دستاوردهای مثبتی برای کشور، به خصوص در زمینه گاز و انرژی بوده باشد و رئیس دولت دهم توانسته باشد دراین سفر نقشی ماندگار ایفا کند./هفته نامه صدای بوشهر