- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جلایی پور: اصـلاحات ۸ سال سخـتی کشید، امـا وا نداد + تصاویر

“عسلویه نیوز” [1] همایش فعالان اصلاح طلب بوشهر با سخنرانی محمدجواد حق شناس، حمیدرضا جلایی پور و محمد دادفر برگزار شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” [1] به نقل از خلیج فارس در ابتدای این نشست که در یکی از تالارهای شهر بوشهر برگزار شد، مجری برنامه در ابتدای مراسم با اشاره به تلاشهای مرحوم “حاج عیسی محمد کمالی” از فعالین جریان اصلاحات در استان، از حاضرین خواست تا به احترام آن مرحوم از جای برخواسته و فاتحه ای را نثار روح ایشان کنند.

مسعود شکوهی:
همراهی و همدلی برای نهادینه کردن تفکر اصلاح طلبی لازم است
رییس جبهه اصلاحات در استان بوشهر در این نشست ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای خالصانه نیروهای سیاسی اصلاح طلب در استان برای حفظ انسجام تشکیلاتی اظهار داشت: حرکت قابل توجهی که در انتخابات ۹۲ انجام شد نوید روزهای خوبی برای جبهه اصلاحات را می دهد.

مسعود شکوهی با اشاره به اقدام تأثیرگذار آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ افزود: با ردصلاحیت ایشان فضای یأس و ناامیدی در کشور صد چندان شده بود که خوشبختانه با تدبیر بزرگان اصلاحات آنچه که رخ داد شیرین و بیاد ماندنی است.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح طلبان هرگز بدنبال سهم خواهی نبود و نیستند، گفت: شعارهای آقای روحانی بدور از اهداف اصلاح طلبی نبود و امیدوارم فارغ از هرگونه سهم خواهی ایشان بتواند پاسخگوی خواسته های ملت باشد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: پیام امروز این گردهمائی همراهی، همدلی و همگرائی برای نهادینه کردن تفکر اصلاح طلبی در کشور و بالاخص در استان بوشهر است.لذا امیدواریم بتوانیم در کنار همدیگر برنامه های اصلاحات را بخوبی پیش ببریم.

محمد دادفر:
نظام انتخاباتی ایران باید دچار تحول شود
نماینده بوشهر در مجلس ششم نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه اصلاح طلبان بالاخره پس از ۸ سال موفق به برگزاری گردهمائی شده اند، گفت: همین که پس از گذشت ۸ سال مجدداً گردهم آمده ایم نعمت بزرگی است که خداوند به ما عطا کرده است.

 
محمد دادفر که ۸ سال دولت احمدی نژاد را سخت ترین شرایط برای فعالیت اصلاح طلبان عنوان کرد، افزود: بخاطر تحمل این همه مشکلات و سختی و کسب این پیروزی شیرین به دوستان اصلاح طلبم تبریک می گویم و خرسندم از اینکه سرفرازانه به میان مردم بازگشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا تمامی افراد و گروههای اصلاح طلب با تلاشهای مجاهدانه به یگانگی برسند و در پیشرفت کشور همواره موثر گام بردارند.

دادفر همچنین خواستار تحول در نظام انتخاباتی کشور شد و گفت: ساز و کارهای اجرائی سلامت انتخابات را تضمین خواهد کرد.

محمدجواد حق شناس:
اصلاحات نیازمند حزب فراگیر است
معاون پارلمانی وزارت ارشاد در دولت اصلاحات نیز بر تشکیل حزب فراگیر تأکید کرد.

محمد جواد حق شناس در این جلسه گفت: تشکیل حزب فراگیر یکی از نیازهای جدی اصلاحات است.

 

 

وی افزود: براساس آنچه وزارت کشور می گوید ۲۵۰ حزب در کشور وجود دارد، اما اگر بخواهیم خوشبینانه بنگریم بیش از ۵ حزب در کشور وجود ندارد.بنابراین امیدواریم در دولت جدید با اختصاص یارانه به احزاب میلیونها فعال و علاقمند را جذب کنیم و آن را به فرصت مبدل نمائیم.

وی تأکید کرد: باید احزاب قوی در کشور فعال باشند تا بتوانند هم نیروهای متخصص و کارآمد برای نظام و کشور تربیت کنند و هم برنامه های راهبردی خود را برای مدیریت هرچه بهتر کشور ارائه دهند.

حمیدرضا جلایی پور:
اصلاحات ۸ سال سختی کشید، اما وا نداد
استاد دئانشگاه و مدیرمسئول روزنامه جامعه که در دوران اصلاحات منتشر می شود، در این نشست ایجاد حماسه سیاسی از سوی مردم در انتخابات ۹۲ را جنبشی مردمی، پخته و غافلگیر کننده دانست و گفت: مردم با گلایه مندی از وضعیت اقتصادی، معیشتی و همچنین ابراز نگرانی که بلحاظ امنیتی می کردند به حسن روحانی رأی دادند.

دکتر حمیدرضا جلایی‌پور فشارهای وارده بر اصلاح طلبان در طول دوره ۸ ساله احمدی نژاد را غیرمنصفانه دانست و تصریح کرد: از سال ۸۸ فضا را بستند و دو سال تمامی نیروهایشان را آماده باش گذاشته بودند تا مبادا اتفاقی رخ دهد.اجازه فعالیت را از اصلاح طلبان سلب کرده بودند و نیروهای فعال را احضار می کردند، اما باتوجه به اینهمه سختی اصلاحات وا نداد و در طی این مدت اصلاح طلبان انسجام خود را حفظ کردند و آقای خاتمی در این مسیر تلاشهای فراوانی داشت.

 

 
 
این جامعه شناس اظهار داشت: علی رغم هزینه های سنگینی که اصلاح طلبان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری دادند، اما در انتخابات ۹۲ حضوری فعال داشتند  و بخاطر سرنوشت کشور مشارکت کردند.

وی به از خودگذشتگی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری اش اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی را مرد انقلاب می دانم؛ چرا که در شرایط بسیار سختی آمد ثبت نام کرد و پس از رد صلاحیتش قهر نکرد و تعادل خود را حفظ نمود.این اقدام ایشان شرایط را برای ائتلاف به سود آقای روحانی واقعاً ایده آل کرد.

وی همچنین به نقش موثر سید محمد خاتمی در حفظ وحدت میان جبهه اصلاحات اشاره کرد و گفت: در جلسات فراوانی به آقای خاتمی برای کاندیداتوری اش تأکید می شد، اما ایشان پاسخ منفی می داد. ایشان ۴ ماه سکوت کرد و اجازه نداد این موضوع رسانه ای شود تا مبادا اصلاح طلبان مأیوس شوند و چند دستگی در طیف اصلاحات ایجاد شود.

گفتنی است، در پایان این نشست پس از برگزاری نماز و ضیافت افطاری، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد./منبع:بنا