- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

حسنوند: پالایشگاه جم حق برداشت از منابع زیرزمینی را ندارد

“عسلویه نیوز” [1]استاندار بوشهر گفت: پالایشگاه گازجم حق برداشت آب از منابع زیرزمینی را ندارد و به شدت با برداشت‌های غیرمجاز این پالایشگاه برخورد خواهد شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” [1]به نقل از مهر؛ فریدون حسنوند در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر  با بیان اینکه این استان اکنون دچار بحران کم آبی است اظهار کرد: در هشتمین سال خشکسالی، استان بوشهر به لحاظ قرارداشتن در شرائط آب و هوای گرم و خشک،  مردم این استان مشکلات کم آبی را بیش از دیگر نقاط کشور احساس می‌کنند که باید تدابیر ویژه‌ای اندیشده شود.

وی با بیان اینکه مدیران و متولیان آب استان برای برون رفت از این بحران  از راهکارهای قانونی استفاده کنند افزود: وضعیت آب شرب استان بوشهر در شرایط کنونی مطلوب نیست و این وضعیت تا مهرماه نیز ادامه دارد و باید تدابیری ویژه‌ای برای کاهش بحران و مشکلات در اسرع وقت ارائه شود.

استاندار بوشهرازبرداشت‌های غیرمجاز آب توسط برخی شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی  انتقاد کرد و افزود: پالایشگاه  گازجم با استفاده غیر مجاز در برداشت آب از منابع زیرزمینی، سفره‌های آب زیر زمینی را دچار بحران کرده است.

حسنوند بیان کرد: برداشت سالانه ۷ میلیون متر مکعب آب توسط مجموعه شرکت‌های نفت و گاز در منطقه موجب بحران شدید آب در شهرستان جم شده و امروز مردم در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارند که باید سریعا با این مسئله برخورد شود.

وی تصریح کرد: پالایشگاه گاز جم حق برداشت آب از منابع زیرزمینی را ندارد و به شدت با برداشت‌های غیرمجاز این پالایشگاه برخورد خواهد شد.

استاندار بوشهر بر پلمپ کردن چاه‌های آب شرب غیر مجاز در منطقه جم تاکید کرد و افزود: جلوگیری از برداشت غیرقانونی چاه‌های آب شرب توسط پالایشگاه گازجم و پلمپ چاه‌هایی که برداشت غیرقانونی دارند باید در کمترین زمان ممکن انجام شود.

حسنوند با تاکید بر برگزاری جلسات لازم با مدیران وزارت نیرو در ارتباط با بحران کم‌آبی افزود: دستگاه‌های متولی آب در استان موظفند در ۴۸ ساعت آینده طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را به استانداری اعلام کنند.

وی مدیریت صحیح و توزیع دقیق آب با هماهنگی فرمانداران و مسئولان محلی یک ضرورت دانست و گفت: استفاده حداکثری از خط انتقال آب کوثر برای مردم در طول مسیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.