- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

درخشش دشتستانی‌ها در جشنواره هنرهای تجسمی

[1]

کودکان دشتستانی در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی

در اصفهان سه مدال طلا و دو نقره کسب کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان ظهر امروز در آیین استقبال از این هنرمندان اظهار داشت: حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ در دولت نهم و دهم بیشتر از گذشته شده و اعتبارات فرهنگی افزایش یافته است.

کرم باقری افزود: دشتستان مهد هنر و فرهنگ و ادب است و در سال‌های گذشته جوانان هنرمند دشتستانی، بیشترین افتخارات در بین شهرستان‌های استان را به دست آورده‌اند.
وی در ارتباط با جزئیات جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در استان اصفهان با حضور شش کشور ایتالیا، ارمنستان، ترکیه، لبنان، گرجستان و تمام استان‌های ایران با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان اذعان داشت: در این جشنواره شش نفر از هنرمندان دشتستانی به نمایندگی از استان بوشهر شرکت کردند و تمام شرکت‌کنندگان دشتستانی مدال کسب کردند.
باقری اضافه کرد: دشتستان با کسب سه مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام پنجم درخشش فوق‌العاده‌ای داشتند.
وی افزود: فائزه حاجتمند و کیان نوروزیان در رشته نقاشی کودک و کیمیا نعمتی‌فر در رشته کلاژ سه مقام اولی کسب کردند و تندیس بلورین جشنواره را به خود اختصاص دادند.
باقری گفت: مقام دوم رشته‌های کاریکاتور و خوشنویسی توسط علی مالکی و حامد شاه‌حسینی به دست آمد و کسب مقام پنجم این جشنواره نیز توسط فاطمه جعفری در رشته طراحی کسب شد.
وی یادآور شد: باید نسبت به پرورش استعدادهای درخشان شهرستان دشتستان اهتمام بیشتری بورزیم تا در آینده این عزیزان بتوانند در رقابت‌های مهم‌تر به عناوین درخشان‌تری برسند.
بر اساس این گزارش، ظهر امروز تعدادی از مدیران و هنرمندان دشتستانی برای تجلیل و قدردانی از افتخارآفرینی این هنرمندان با نثار گل به استقبال آنها در ورودی شهر برازجان رفتند.