- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.محمدرضا زهیری [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدرضا زهیری پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان صنعت نفت و متخصصان این صنعت و جمعی از مدیران گفت: پارس جنوبی از مناطق تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و بیش از ۴۳ درصد گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی افزود: در تمام فازهای در دست اجرا شاهد تلاش و فعالیت صنعت نفت و شرکت نفت و گاز پارس هستیم و نقش متخصصان ایرانی و شرکت‌های داخلی در پیشرفت فازهای مختلف بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود در شرایط کنونی روزانه بیش از ۲۹۰ میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی تولید و شیرین‌سازی می‌شود.

زهیری تصریح کرد: در سال ۹۱ بیش از ۸۸ میلیارد مترمکعب گاز از فازهای مختلف در پارس جنوبی برداشت شده است.

وی عنوان کرد: امروز شاهد آغاز عملیات راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی بودیم که بخش دیگری از این فاز نیز طی دو ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فاز ۱۲ پارس جنوبی تا مهرماه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و گاز این فاز به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی برداشت می‌شود.

زهیری از بهره‌برداری از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: با تلاش متخصصان صنعت نفت امیدوار هستیم فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نیز تا اسفندماه امسال وارد مدار شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اهمیت راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ از تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در این فازها خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کامل، این پالایشگاه قادر است روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کند.

وی عنوان کرد: گاز ترش مورد نیاز این پالایشگاه از فازهای ۶ و ۷ و ۸ میدان پارس جنوبی تامین شده و اکنون قادر است با شیرین‌سازی گاز ترش دریافتی روزانه ۱۲,۵ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کند.

زهیری اظهار داشت: مرحله شیرین‌سازی گاز ترش ورودی به این پالایشگاه آغاز شده و تیم‌های تخصصی راه‌اندازی هم در حال بالابردن فشار گاز برای اجرای سایر مراحل عملیاتی ورود گاز به واحد شیرین‌سازی هستند.

وی گفت: باید از تمام امکانات و توان موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.