- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بزرگترین فاز پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نفت: گفت: فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.رستم قاسمی [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان صنعت نفت و مدیران ارشد پارس جنوبی در منطقه ویژه پارس گفت: امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز شاهد موفقیت‌های بیشتری در عرصه صنعت نفت هستیم.

وی افزود: در چند سال اخیر با توان بالای متخصصان داخلی به موفقیت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و به‌ویژه در زمینه ساخت فازهای پارس جنوبی شاهد رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هستیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم تا پایان امسال مورد بهره‌‌برداری رسمی قرار گیرد.

قاسمی تصریح کرد: فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز در میدان گازی پارس جنوبی نیز زمستان امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی عنوان کرد: با تلاش متخصصان داخلی تمام فازهای پارس جنوبی تا دو سال آینده تکمیل خواهند شد و ظرفیت تولید گاز کشور افزایش می‌یابد.

وزیر نفت گفت: در سال ۹۰ در پارس جنوبی تنها تعداد هفت دکل روی این میدان کار می‌کرد در حالی که امروز به رغم تحریم‌های صنعت نفت تعداد ۱۷ دکل در حال کار است.

قاسمی افزود: باید دست به دست هم دهیم و با تلاش و پشتکار بیشتر برای تسریع در راه‌اندازی تمام فازها همت کنیم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته که تحریم‌های نفتی شدت یافت ما مجبور شدیم برخی کالاها را چندین بار در چندین کشور ساخته یا خریداری کنیم و این مسئله تا حدودی ما را عقب انداخت.

وزیر نفت گفت: به طور کلی تحریم‌ها نتوانسته است جلوی روند ورود کالا به داخل را بگیرد در عین حال در مورد بسیاری از کالاها امروزه تلاش می‌شود تا در داخل ساخته شود و به خودکفایی برسیم.