- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

از سوی استاندار مطرح شد: کمرنگ شدن موقوفات به دلیل عدم فرهنگ‌سازی

محمدحسین جهانبخش ظهر امروز در نشست با اصحاب وقف در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در طول تاریخ بزرگان و شخصیت‌های متدین زیادی داشته است اما آنان که وقف داشته‌اند شناخته شده تر از شخصیت‌های فقهی و دین مدار هستند.
جهانبخش بیان کرد: وقف یک سند جاری و باقی است و اثرات آن هم متوجه فرد است هم جامعه و تا زمانی که این صدقه جاریه برقرار باشد، ثواب آن نیز ادامه دارد.
وی یادآور شد: آگاهیبخشی به مردم باید به عنوان یک اولویت پیگیری شود و مردم باید بدانند هر کس در وادی وقف قدم بگذارد وارد نورانیت خدا شده است.
جهانبخش خاطرنشان کرد: برای وقف نیاز به صرف هزینه‌های زیاد نیست و میتوانیم با مبالغ کم هم در این زمینه مشارکت داشته باشیم.
استاندار بوشهر افزود: اگر مردم به اهمیت وقف و تاثیرگذاری آن در زندگی فردی و اجتماعی خود و فرزندانشان پی ببرند بدون شک بار دیگر این سنت ارزشمند در جامعه احیا میشود.
وی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه نهادینه کردن فرهنگ وقف به عنوان صدقه جاریه و ثواب همیشگی در جامعه و آگاه‌سازی مردم در این زمینه است.
جهانبخش با بیان اینکه نیازمند ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستیم، ادامه داد: گذشتگان ما توانستند از طریق موقوفات کمک شایانی به فرهنگی دینی کنند اما امروز این فرهنگ کمرنگ شده و به تبع آن جامعه اسلامی به مشکلاتی مبتلا شده است.
وی تصریح کرد: کمک به مساکین و ترویج فرهنگ قرآنی در کنار تقویت دین باوری از مهم‌ترین ماموریت‌های اوقاف و امور خیریه است و باید به سمتی برویم که با آگاه‌سازی مردم بنیادهای اعتقادی آنان را قویتر کنیم.
استاندار بوشهر اظهار داشت: ناآگاهی مردم به اهمیت و تاثیرگذاری به مسئله وقف موجب شده این فرهنگ مهم اسلامی در جامعه کمرنگ شود.