- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برای نخستین‌بار در کشور؛ دریافت گواهیانه غواصی توسط بانوی بوشهری

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: یک بانوی بوشهری برای نخستین بار در کشور گواهی فنی و حرفه‌ای غواصی را دریافت کرد.

حسین خمسه ظهر امروز در نشست مشترک سازمان ملی مهارت و فناوری در بوشهر اظهار داشت: این بانوی بوشهری که دارنده نخستین گواهی نامه مهارت در این زمینه است قصد دارد پایه‌گذار آموزش به بانوان باشد.
وی، برگزاری کارگاه عبابافی، مسابقه طبخ غذاهای محلی، مسابقه نقاشی ساختمان، سمابقه ابزارشناسی و ساخت ابزار با خمیر، جشن بادبادکها و برپایی ایستاگاه‌های مهارت‌اموزی در ساحل بوشهر را از جمله برنامه‌های برگزار شده در هفته ملی مهارت در استان بوشهر ذکر کرد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه آموزش مشاغل خانگی در استان آغاز شده است، اضافه کرد: با امضا قرارداد با کمیته امداد استان آموزش ۲ هزار و ۵۰ نفر در شهرستان‌های استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: به دنبال احیا نظام شاگرد استادی هستیم، این حرکت آغاز شده و با حمایت صنعت در حال احیا شدن است.
خمسه بیان کرد: شعار ما هر ایرانی یک مهارت است و تحقق این شعار باید برای همه فراهم شود در همین راستا آموزش حداقل یک مهارت به دانش آموزان دبیرستانی در دستور کار است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۱۵ میلیارد ریال از اعبتارات ملی برای خرید تجیهزات فنی و حرفه‌ای استان اختصاص یافته که این تجهیزات تا پایان مردادماه خریداری میشود.
خمسه گفت: در فنی و حرفه‌ای علاوه بر نوسازی تجهیزات به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید و مورد نیاز استان هستیم و در همین راستا پیگیر راه‌اندازی رشته‌های انرژیهای نو و اتوماسیون صنعتی هستیم.
وی تصریح کرد: این رشته‌ها باتوجه به نیاز استان بویژه پس از راه‌اندازی نیروگاه اتمی ایجاد می‌شود.
خمسه اظهار داشت: مقرر شده است با هماهنگی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به انجمن نانو استان ملحق شویم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: باتوجه به همکاری این مرکز با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور آموزش نیروهای مورد نیاز این منطقه، تاکنون ۱۵ هزار نفر برای فراگیری آموزش‌های لازم به مرکز معرفی شده‌اند که در نخستین مرحله ۴۵۰ نفر در حال اتمام آموزش‌ها در این زمینه هستند.