- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آغاز صید میگو در بوشهر با حضور ۶ هزار صیاد

اردشیر یاراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بیش از ۶ هزار صیاد در قالب ۱۱ فروند کشتی، ۹۰۰ قایق صیادی، و ۴۰۰ فروند لنج از صبح امروز برای صید میگو به دریا رفتند.
یاراحمدی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته، فصل صید میگو از امروز درآبهای استان بوشهر آغاز شد.
وی اضافه کرد: همه صیادان موظف به رعایت ممنوعیت صید در مناطق نوزادگاه‌های میگو شامل نیروگاه و دلوار درکمتر از عمق پنج متر و اطراف مطاف عمق کمتر از ۱۰ متر و زیستگاه‌های مصنوعی شامل منگف، پرول، گناوه، دیر و خارگ با شعاع نیم مایلی هستند.
این مقام مسئول گفت: براساس بررسیهای انجام شده پیش بینی میشود بیشترین میزان صید میگو در آبهای جنوبی و کمترین صید میگو در آبهای شمالی استان بوشهر باشد.
وی یادآور شد: به خاطر تخلفات صیادی و صید غیرمجاز و خارج از فصل صیادان استان همجوار و از بین رفتن صیدگاه‌ها میزان برداشت میگو در آبهای منطقه شمالی که با این استان مشترک است، کمتر پیش بینی می‌شود.
مدیر کل شیلات بوشهر یادآورشد: براساس گزارش گشت‌های تحقیقاتی وضعیت صید و ذخیره میگو در سال جاری مطلوب نیست و امیدواریم وضعیت صید با تغییرات جوی بهتر شود.
وی تاکید کرد: در صورتیکه طی چند روز آینده آمار صید مناسب نباشد احتمال تعطیلی صید میگو وجود دارد.
یاراحمدی اضافه کرد: براساس برآورد پژوهشکده میگوی کشور مستقر در استان بوشهر پیش بینی می‌شود امسال ۴۶۵تن میگو از آبهای استان بوشهر صید شود که نسبت به ۸۴۰ تن سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.