- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی کلید خورد

با گذشت نزدیک به ۲ ماه از امضای قراردادهای باقیمانده پارس جنوبی، عملیات اجرایی فاز ۱۹ این میدان مشترک گازی برای تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در مدت ۳۵ ماه آغاز شد.

به گزارش عسلویه نیوز، غلامرضا منوچهری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز ۱۹ میدان پارس جنوبی، گفت: تاسیسات خشکی این فاز گازی در مجاورت روستای پرک از توابع شهرستان کنگان و در فاصله ۲۵ کیلومتری عسلویه ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی معادل ۲ فاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود در زمان اوج کار در این پروژه گازی بیش از ۲۰ هزار نفر به ‌طور مستقیم مشغول به کار ‌شوند.

مدیر عامل پتروپارس با اشاره به اینکه فاز ۱۹ پارس جنوبی با اعتباری معادل چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و در مدت ۳۵ ماه اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ ای که در اجرای طرح توسعه فاز یک، فازهای ۴ و ۵، فازهای ۶، ۷ و ۸ و فاز ۱۲ پارس جنوبی به دست آورده ایم، برای اجرای طرح توسعه فاز ۱۹ آمادگی کامل داریم و در نظر داریم در اجرای این پروژه رکورد مناسبی را به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی به صورت (EPC) و با سرعت زیادی اجرا می‌شود، اعلام کرد: ساخت پالایشگاه در بخش خشکی و حفاری چاههای این فاز گازی به صورت مستقیم توسط پتروپارس و بخش دریایی این پروژه هم توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اجرا می شود.

هدف از طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز برای تزریق به شبکه سراسری، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات، ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع (LPG) برای صادرات و یک میلیون تن اتان برای مصرف پتروشیمی است.