- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برنامه سفر دو روزه ایرانیان مقیم خارج از کشور به عسلویه

پس از برگزاری همایش بزرگ ایرانیان مقیم کشور در اجلاس سران و دیدار با رئیس جمهوری، ۱۵۰ نفر از فعالان اقتصادی، نخبگان علمی، استادان و سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج، امروز برای بازدید از منطقه ویژه ، وارد عسلویه شدند.

به گزارش عسلویه نیوز ، ایرانیان مقیم خارج در سفر دو روزه خود به عسلویه، ضمن بازدید از تاسیسات مستقر در پایتخت انرژی کشور، با قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پارس جنوبی آشنا می شوند.

پس از ورود به پارس جنوبی، با ارائه گزارشی از سوی مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با بخش‌ها و سایت‌های مختلف پایتخت انرژی پارس بیشتر آشنا می شود.

بازدید از فازهای در دست احداث ۱۵ و ۱۶ و پالایشگاه گازی سوم پارس جنوبی (فازهای ۴ و ۵) از جمله برنامه صبح چهارشنبه ایرانیان مقیم خارج در سفر به عسلویه است.

فعالان اقتصادی، نخبگان علمی، استادان و سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور، در بازدید از شهر تاریخی سیراف، به قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آشنا می شوند.

در دومین روز (پنج‌شنبه ۱۴ مرداد) از سفر گروه اعزامی ایرانیان خارج از کشور به عسلویه، با بازدید از پروژه‌های پتروشیمی، تاسیسات، مجتمع ها و صنایع پتروشیمی کشور در حوزه منطقه ویژه پارس برای آنان معرفی خواهد شد.

بازدید از مجتمع بندری پارس، که پیش تر بهره برداری آن به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است، از دیگر برنامه های دومین روز این هیئت اعزامای به عسلویه است.

در پایان سفر ایرانیان مقیم خارج از کشور به عسلویه، فعالان اقتصادی، نخبگان علمی و اساتید ایرانی، از شهرهای عسلویه و نخل‌تقی و جنگل‌های زیبای حرا دیدن می کنند.