- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آتش‌سوزی ۳ روزه پلدختر مهار شد

فریدون رشیدی عصر امروز در نشست با فعالان خبری شهرستان اظهار داشت: با همکاری خوب ستاد بحران استان و مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کوهدشت و پلدختر و منابع طبیعی کوهدشت و پلدختر و رومشگان و نیروهای بسیج آتش‌سوزی در این دو منطقه مهار شده است.
وی افزود: برای اطمینان بیشتر و مراقبت از حوادث احتمالی بر اثر وزش باد تعدادی از نیروها در محل مستقر و اوضاع را زیر نظر دارند.
فرماندار پلدختر گفت: نیروها و امدادگران که عملیات خود را انجام داده اند به مرکز شهرستان اعزام شده‌اند تا استراحت نموده و تجدید قوا نمایند تا در صورت نیاز بتوان آن‌ها را وارد منطقه کرد.
رشیدی افزود: در حال حاضر آتش در مناطق حادثه دیده به طور کامل خاموش شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
فرماندار پلدختر گفت: ستاد بحران شهرستان و امدادگران و ادارات مرتبط با موضوع در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند تا به محض وقوع حادثه در اسرع وقت وارد عمل شوند.
وی نقش امدادرسانی بالگرد را در آتش‌سوزی پلدختر بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و افزود: خلبان و خدمه بالگرد ماموریت خود را به درستی و با موفقیت انجام دادند که جا دارد از تلاش و زحمات این عزیزان که از کرمانشاه به شهرستان اعزام شدند و در گرمای طاقت‌فرسای منطقه حضور یافتند، قدردانی کنم.
فرماندار شهرستان پلدختر، از مدیر کل مدیریت ستاد بحران، مدیر عامل جمعیت هلال احمر و مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست استان لرستان و همچنین از همه کسانی که مساعدت و تلاش در زمینه اطفای حریق کرده‌اند از جمله مسئولان و امدادگران هلال احمر و منابع طبیعی کوهدشت و بخش رومشکان و شهرستان پلدختر قدردانی کرد.
لازم به ذکر است، آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های پلدختر سه روز ادامه داشته که با تلاش تمام نیروهای محلی و امدادی ظهر امروز مهار شده است.