- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

خرید تجهیزات اضطراری در تمام مدارس عسلویه

به گزارش ” عسلویه نیوز” عبدالله نادری در نشست شورای آموزش و پرورش عسلویه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان در واقع ماه بهار قرآن است و باید در این ایام از این کتاب آسمانی نهایت استفاده را ببریم.
وی افزود: بیاییم در این ماه مهمانی خدا، خدمتمان فقط برای رضای خدا باشد و باید ریا را از زندگی خود حذف کنیم و به سمت انجام کارهای خالصانه حرکت کنیم.
بخشدار عسلویه خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته برای اینکه بتوانیم در آموزش و پرورش منطقه خروجی مثبتی داشته باشیم بیشتر اعتبارات را صرف خرید کیت‌های آموزشی و زیر ساختارهای آموزشی کردیم و اکنون باید برای بالابردن سطح علمی منطقه علاوه بر بحث کیفیت، به موضوع کمی تجهیزات در مدارس نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا زمینه را برای ارتقاء توانایی و ظرفیت دانش‌آموزان منطقه فراهم کنیم.
نادری تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بابت تامین مسکن فرهنگیان بودجه‌ای در نظر نگرفته، باید سعی شود هزینه مسکن این قشر با همکاری شهرداریها، دهیاریها و شوراهای اسلامی و همچنین با همکاری و خودیاری فرهنگیان تامین شود تا بتوانیم با مشارکت جمعی، مشکل مسکن فرهنگیان را حل کنیم.
بخشدار عسلویه از خرید تجهیزات اضطراری و ایمنی در تمام مدارس عسلویه خبر داد و گفت: این امر مهم با مشارکت شهرداریها و دهیاریهای شهرها و روستاهای بخش عسلویه انجام شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه عسلویه نیز در این جلسه به برگزاری اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در پایتخت کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این برنامه در نوع خود بینظیر بود و نوید روزهای خوبی را برای آموزش و پرورش به همراه داشت و نشانگر یک اجماع همگانی و یک عزم عمومی در درون دولتمردان و نمایندگان مجلس برای ساختن آموزش و پرورش به وجود آمد.
علی احمدی گفت: رئیس جمهور تاکید زیادی بر رشد و پیشرفت آموزش و پرورش دارد و هم‌اکنون تمام مسئولان کشور برای تحقق این مهم تلاش می‌کنند.
کارشناسان تعاون و اموال نیز در این نشست گزارش کاملی از نیازمندیهای مسکن فرهنگیان مجرد و متاهل در مناطق مختلف عسلویه و شهر و روستاهای اطراف و اعتبارات لازم برای اجرایی کردن طرح کانکس ارائه دادند.
در این نشست همچنین گزارشی از کمبود تجهیزات مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید از قبیل میز و نیمکت، صندلی معلم، میز معلم، صندلی دسته‌دار دانش‌آموز، کولر گازی، میز مدیریتی، مبل راحتی، آب‌سردکن سه شیره، پنکه سقفی و کامپیوتر ارائه شد.
شهرداران عسلویه و نخل‌تقی و دهیاران ۲۲ روستا و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای منطقه عسلویه نیز آمادگی خود را برای همکاری با آموزش و پرورش منطقه اعلام داشتند و توجه بیشتر اداره کل آموزش و پرورش استان را به محرومیت و کمبودهای تجهیزات منطقه با توجه به قطب اقتصادی این منطقه خواستار شدند.
در پایان این نشست مصوباتی در زمینه تامین مسکن فرهنگیان و تجهیزات اضطراری مدارس به تصویب رسید.