- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فعال‌سازی سیستم مونیتورینگ خوردگی خطوط اصلی ورودی فازهای ۶، ۷ و ۸

مسئول بازرسی فنی فازهای ۷،۶ و ۸ پارس جنوبی از فعال‌سازی سیستم مونیتورینگ خوردگی خطوط اصلی ورودی فازهای ۶، ۷ و ۸ خبر داد.پارس [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” احمد کمالی شامگاه یکشنبه در بازدید از فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق تأثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و روز به روز شاهد تلاش بیشتری در این مسیر هستیم.

وی افزود: در پالایشگاه چهارم اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌ایم و تا حدود زیادی به موفقیت لازم رسیده‌ایم.

مسئول بازرسی فنی پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: انجام بازرسی‌های داخلی اولیه، تهیه شناسنامه دستگاه‌ها و حصول اطمینان از سلامت و قابلیت‌ عملکردی تجهیزات و انطباق آن‌ها با استانداردهای طراحی شده در راستای سیاست‌های تعریف شده، بخشی از برنامه‌های اداره بازرسی فنی است.

کمالی، شناسایی عیوب و نقاط ضعف احتمالی، حذف و اصلاح نواقص و عوامل آسیب‌رسان را از مهم‌ترین اقدامات این واحد در تعمیرات اساسی سال ۹۲ برشمرد و تصریح کرد: بررسی و کنترل پارامترهای موثر در خرابی‌های احتمالی و تعریف اقدامات اصلاحی مورد نیاز و در نتیجه افزایش ضریب در دسترس بودن، کارایی و قابلیت اطمینان تجهیزات در طول مدت کاری از پیامدهای این اقدامات خواهد بود.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات واحد بازرسی فنی پالایشگاه چهارم اشاره کرد و اذعان داشت: بازرسی و تعمیرخط لوله ۴۰″ آسیب دیده بخار، جوشکاری و ترمیم ساپورت‌های معیوب و آسیب‌های Tip فلر فاز هفت و بازرسی و بازسازی خط ۱۰″ هدر مشترک فلر و تعمیر ساکشن درام ورودی کمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار گاز پالایشگاه در ناحیه C-8 واز فعالیت‌های این مدیریت است.

این مسئول از فعال‌سازی سیستم مونیتورینگ خوردگی خطوط اصلی ورودی فازهای ۶، ۷ و ۸ خبر داد و متذکر شد: همچنین فعال‌سازی سیستم مونیتورینگ خوردگی خطوط اصلی ورودی پالایشگاه( که از نواقص سیستم پایش‌خوردگی پالایشگاه بوده) جوش‌کاری و نصب کوپن‌های خوردگی جدید نیز از عمده‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در بازه توتال شات‌دان بود که با ایمنی کامل به انجام رسید.

مسئول بازرسی فنی فازهای ۷،۶و۸ اظهار داشت: صدور دستورالعمل‌های متعدد تعمیراتی و جوشکاری، انجام تست‌های غیرمخرب کنترل کیفی جوش، پایش وضعیت خوردگی داخلی سطوح، کنترل آماده‌سازی سطح و اعمال رنگ و تست‌های هیدرواستاتیک بر روی تجهیزات پالایشی، ظروف و مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تست کالیبراسیون شیرهای اطمینان، نظارت بر اجرای پروژه‌های M.R و دیگر موارد مرتبط از دیگر فعالیت‌های جاری در تعمیرات اساسی بوده است.

کمالی در پایان یادآور شد: رکورد‌های حاصل از بازرسی‌های صورت گرفته به عنوان بخشی از ورودی‌های پروژه استقرار سیستم بازرسی فنی بر پایه ریسک RBI و در تعیین ریسک‌های نقاط بحرانی و تعریف متدهای متناظر بازرسی فنی پالایشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت که نقش مهمی در بهبود و ارتقای سطح پایش و نگهداشت تجهیزات ایفا خواهد کرد.