- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پوشش ۱۰۰درصدی واکسیناسیون در جم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از پوشش ۱۰۰درصدی واکسیناسیون در جم خبر داد.

به گزارش”عسلویه نیوز” احمد فاسمی شامگاه یکشنبه در نشست مسئولان بهداشت و درمان جم اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان جم از اساسی‌ترین برنامه‌های این شبکه است.

وی افزود: در رشد شاخص‌های بهداشتی به موفقیت قابل توجهی رسیده‌ایم و با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که صورت گرفته شاهد توفیقات بیشتر نیز خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از پوشش ۱۰۰درصدی واکسیناسیون در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است و پیشگیری در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان قرار دارد، بر آن شدیم تا وضعیت انجام واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری‌ها را بهبود بخشیم.

قاسمی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ تعداد ۲۵ هزار و ۷۸۳ دوز واکسن توسط همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۶ هزار و ۴۶۵ دوز واکسن ثلاث برای جلوگیری از بیماری‌های دیفتری، کزاز و سیاه سرفه، هفت هزار و ۵۷۷ واکسن پولیو (بیماری فلج اطفال) و سه هزار و ۹۶۹ واکسن هپاتیت B تزریق شده است.

قاسمی گفت: همچنین تعداد سه هزار و ۲۸۲ دوز واکسن M.M.R برای جلوگیری از بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون، تعداد دو هزار و ۶۴۱ واکسن توام برای بیماری دیفتری و کزاز و یک‌هزار و ۱۱۲ واکسن ب ث ژ برای جلوگیری از بیماری سل تزریق شده و همچنین ۷۳۷ نفر از مشمولان وظیفه نیز از واکسن مننژیت استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: از تمام امکانات و توانمندی موجود برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.